20.07.19/11:26

İslam'da Namaz

Başlatan I_M_A_N, 09.09.04/23:14

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

darkmoon

Alıntı yapılan: Çakıl Taşı - 26.05.05/16:58
Bu ayetlerde namaz/salat bir çok sosyal fonksiyonu icra ve işaret etmekte...


Namaz insan üzerinden, onun tekamül çizgisi üzerinden sosyal değerler yaratılmasına vesiledir.
Namazın direkt sosyolojik anlamlar kazanması ise "Cami" ve "Cemaat" üzerinden olmaktadır.

Kutsallık yanlış yerlerde arandığı içindir ki,  "Cami" hayatımızı terkediyor ve akrobatik/aerobik hareketlerden ibaret kalıyor namaz.
 

Çakýl Taþý


Neden darkmoon, sen Camiye gidip;

El, yüz, baş ve ayaklarını yıkadıktan sonra kıbleye  dönüp, ellerini kulak hizasına kaldırdıktan sonra Kur'andan bir ayeti içinden tekrar ettikten sonra eğilip ve sonrada yere kapanmıyormusun ve bunu da iki, üç veya dört kez tekrarladıktan sonra oturup sağa ve sola başını döndürmüyormusun...

sen hiç cemaatla namaz kılmıyormusun.

deniz

çakıl taşı o kadar mekanikleştirdin ki namaz filan kalmadı :P

bi de robotlara namaz kıldırma meselesi var yaa. artık ilerde senin adına bu işi yapan bi robot alırsın artık. :P

darkmoon

Caminin hayatın dışına itilmiş olması...

İnsanlar sadece namazı kılıyor ve sonra çekip gidiyorsa hatta kapısı namaz dışında açık değilse...
İnsanların toplanmalarından murat sadece toplu ibadetle sınırlı mıdır? Cuma namazı mesela aslında neye hizmet eder?
Tamam artık milyonluk şehirlerde, selamsız sabahsız bireyler olduk, amenna.  Ama camileri yeniden tanımlayamazmıyız? Osmanlı Cami merkezli külliyeler inşa ederken, biz onları resmi mabet konumuna getiriyor, tüm yeryüzünün mescit olduğu gerçeği karşısında asıl olan işlevi ıskalıyoruz.


Çakýl Taþý


Oysa ki camilerin merdivenleri aşındı gide gele, halıların secde yerleri renk verdi alın terinden,  ne derseniz deyin hala en çok kullanılan mekanlardır camiler, vede cami kapılarının kapı sapları kaç kez yıprandığından değiştirildi, yenilendi ama ortada hala değişen bir şey yok, çünkü secde mekanı ter silme mekanı olarak kullanıldı, kullanılıyor ve kullanılmakta... ha diyeceksiniz ki ne var bunda çok şey var çok...şey...

Çakýl Taþý

31.05.05/16:23 #45 Son düzenlenme: 31.05.05/16:40 Çakýl Taþý
Burada Tevbe suresinin 107 ve 108. ayetleri aklıma geldi ki orada;

Kendilerine;

-İnsanların zararlarına çalışmak,
-Gerçekleri örtbas etmek,
-Biribirlerinin dürüstlüklerinden emin olanların arasını bozmak,

ve:

Allah ve risalesine karşı olanlar ki bunlar; "Bizim amacımız sadece iyilik" diye yemin ederek insanları kandırıp, sığ fikirlerini empoze etmek için kullanıp bunun için çalışanlara bir gözetleme yeri olarak kurup, kullandırdıkları mescid(mekan) oluşturdukları,

Halbuki onların yalancı olduklarına Allahın tanık olduğu(107)

Böyle bir mescid/mekan da asla namaz/salat için bulunma, sen ezelden beri doğal erdemlilik üzere iş görüp -düşünüp taşınan, edindikleri güzel fikirleri paylaşım için kullanılan mescid/mekan- senin için çok daha uygun bir yerdir. Çünkü orada haksızlık ve kötü düşünüşlerden temizlenmek isteyenler vardır. Ve Allah da -kötü düşünce, fikir ve haksızlıklardan kurtulmak isteyenleri- sevdiği (108)'nden.

bahsediliyordu.

utarit

Alıntı yapılan: Çala Kalem - 26.05.05/17:30

Neden darkmoon, sen Camiye gidip;

El, yüz, baş ve ayaklarını yıkadıktan sonra kıbleye  dönüp, ellerini kulak hizasına kaldırdıktan sonra Kur'andan bir ayeti içinden tekrar ettikten sonra eğilip ve sonrada yere kapanmıyormusun ve bunu da iki, üç veya dört kez tekrarladıktan sonra oturup sağa ve sola başını döndürmüyormusun...

sen hiç cemaatla namaz kılmıyormusun.



merhaba çala kalem..
uzun zamandır foruma gelememiştim. açıkcası vakit darlığından da konunun başını tam anlamıyla okuyamadım.. bu yazıda demek istediğini de anlayamadım. Kurana göre salat kavramı incelenmesi gereken bir konudur. ancak senin dediğin bazı özelliklerin Kuranda hiçbir şekilde yer almaması ve senin bunları yazında belirtmiş olman beni şaşırttı.. sen kıbleye dönülmesini, ellerin kulak hizası yada başka bir bölgeye konulması gerektiğini ve sonunda da sağa ve sola selam verilmesi gerektiğini mi söylüyorsun? eğer bu fikirler sana aitse çok rica edicem bunların Kuranda geçen ayetlerini bizlere yazabilirmisin.. çünkü bu anlattıkların salatın birer şartı olarak bulunmamakta. şimdiden teşekkür ederim..
selamlar..

Çakýl Taþý


Utarit, ben aslında şu ayete işaret etmek istemiştim;

Hiç bir günahkar bir başka günahkarın günahını yüklenemez. Eğer yükü ağır olan kimse onu taşımaya çağırsa,-bu yakın akrabası da olsa- kendisine ondan Hiç bir şey yükletilmez. Sen yalınızca gayb ile Rablerinden "içleri titreyerek korkmakta" olanları ve dosdoğru salat edenler'i uyarırsın. Kim temizlenip arınırsa, artık o kendi nefsi için temizlenip arınmıştır. Sonunda dönüş Allahadır. Fatır 18

ekin

ya ben bi şey bilgini değilim.. bi bilgiye sorumlu değilim, ondan rahat yazıyom :buck2:

özünde anlaştık diyelim;  amaç; "iyi" ... araç; "doğru"

iyi yolunda,
ipin ucunu bırakıp, gittiği kadar sonlu düşüncelerin sokağında kalakalmak mı doğru olan.
ya da iyi yolunda,
odaklanmış düşünceye sebep mi doğru olan.

anaam..okul vakti gelmiş..
yw..blöf? ipimi çekme sakın:P zaten karışmışım..sakın imalı küfür gibim bi şeyler etmee!! ;D atlarım aşaa şerefsizim :P

ekin

yaaa.. blöf, canım sıkkın.. soruna cevap vermek için şu sıra müsayit değilim.

illaa ki cevap istiyorsan,
illa ki ne olduğu benim için önemli diyorsan,
illa ki nasıl davrandığın değil de bu cevap önemli diyorsan;
Allah.

ama kimse yaklaşmasın..
bitkisel hayatta sayın beni..beni kötürüm sayın...yakmayın kötürüm yapın.. kötürüm namaz kılmaz, yattığı yerden iyiyi düşünür deyin..kör sayın, veya kör edin..yazılanları okuyamıyor sayın.. sağır yapın..ezanı duymuyor da gitmiyor deyin..

elime, belime, dilime sahip olduktan sonra beni isterseniz ölü sayın. veya öldürmekte sakınmayın, hadi? sen de yaptın ya bunu..eywallah..

midem bulandı.