20.07.19/00:46

Kuran'da anlaşılamayan konular

Başlatan Çakýl Taþý, 17.09.04/10:57

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

prensesistar

ilahi dinlern dordundede tarzı degısık olsada oruc vardır burda bızden oncekıler ıslamdan oncekı 3 ılahı dın ınananlarıdır

adnan

bu tavrı sana yakıştıramadım...
ve hatta biraz bozuldum da diye bilirim
herkez cevap verebilir ama sen begendigini kabul edersin...

kuran dan önce üç tane ilahi kelam olan kitaplar sayfalar halinde indi
bundan şunu anlarız ki diger üç kitapta da bu tafsiye vardır..
hatta nebi ben size yeni bir şey getirmedim atam ibrahim dini üzereyim .. dedi..

denge

22.04.06/23:04 #102 Son düzenlenme: 22.04.06/23:12 denge
Taner Abi, önce Adnan Abi'nin değindiği noktayı ben de dile getireyim tekrar. Bu tavrın bence biraz... şey gibi.... ne desem ki, yargı içeriyor diğerlerine karşı. Keşke yorumunu sona bıraksaydın, neyse... ben karışmayayım, sizin meseleniz...

Şimdi gelelim "oruç" mezvusuna. Ayetin gramerine baktım da , Bakara 183'ü en iyi türkçeleştiren Yaşar Nuri olmuş.

Ben önce senin sorduğun soruya cevap verip, daha sonra oruç hakkında düşündüklerimi yazacağım. ( Ama senden ricam, bir daha haftasonu böyle mevzular açma, kafam yerinde olmuyo da)

Şimdii, "sizden öncekiler" kim demişsin, cevap veriyorum; "sanane". Yaw walla tamam şimdi ciddileşicem, bak Kuran'da başka bir ayet bu ayetin tefsiri gibidir, şöyle der; "Sizden önceki peygamberlere ve ümmetlerine farz kılındığı gibi, sizin üzerinize de oruç farz kılındı". Yani aslında oruç; zaman ve mekanla değişen şeriatların değişmez kanunudur. Hristiyan ve yahudi şeriatında da mevcut idi yani.

Ama yahudiler kendilerine aynen bizde olduğu gibi bir ay olarak emredilen ramazan orucunu, her ay üç gün olarak değiştirmişlerdir. (Uyanıklar ya ) Günlere yapılan bu tahrif sonrasında İsa'yla beraber tekrar bir ay oruç tutmakla inananlar mükellef kılınmış ama daha sonra oruç zamanla, sıcak yaz aylarına doğru kaymaya başlayınca hristiyan alimler Ramazan orucunu bahar aylarından birini seçerek sabitlemiş, ama buna kefaret olarak on gün daha eklemişlerdir. Daha sonra aralarında salgın bir hastalık yayılmış ve hatta hükümdarlarını kaybetmişler ve bu sıkıntıdan kurtulunca da kefaret olarak on gün daha oruçlarına ilave yapmışlardır. Bu sefer de gün sayısı çok artınca orucu biraz kırparak "perhiz" e çevirmişlerdir.(Hristiyanlar buna hala devam ederler)

Allah Rasulü ile aslı bir ay olan bu ramazan orucu Bakara 183 ile beraber tekrar ilk haliyle tutulmaya başlanılmıştır. (Müslümanların dinde reformdan neden korktulkarını daha iyi anlarsın belki Taner Abi) Ayetin bu arada müslümanların tam da rahata erdiği dönem olan, hicretten bir sonraki yıl nazil olması çok ilginç gelir bana... Artık müslümanlar fiziksel olarak rahatlamışlardır, sırada nefis terbiyesi vardır...

Kelimenin tam anlamıyla "savm" yani "oruç"; korunmak anlamına gelir, nefsin isteklerini dizginler (yeme, içme, cinsel arzular...) Bu sebeple evlenemeyen gençlere oruç tutmaları tavsiye edilmiştir mesela.

Açlık, hem bedenin, hem de ruhun dinginliğidir aslında. Tabi dengeli açlıktan bahsediyorum burada, dengesiz açlık tevazu değil zillet yaratır. Bir yazıda okumuştum, 1920 yıllarında bir Osm. milletvekili Irak'ta vuku bulan kıtlıkta orada bulunmuş ve o günleri şöyle ifade etmiş,"İnsanların açlıktan bu kadar alçalabileceğini hiç düşünmemiştim, kendi evlatlarını yediklerini gördüm..." Açlık böyle bir şey, diyorum ya bunu hatırlatmak belki, nefsi biraz dinginlemek, yeme-içme ve cinselliğin bir süre yok sayıldığı bir süre içinde biraz daha ruhu beslemeye olanak tanımak belki... Açları hatırlamak, fakirlerle hemhal olmak falan...Ne bileyim işte, olması gereken bu olmalıdır.

Benim de derdim şu, bugün müslümanlar arasında ramazanı zevkli hale getirmek gibi acayip bir çaba var, sevimli göstereceğiz ya, "Direkler arası eğlenceler" falan...Bence  "Ramazan Ayında Eğlence" demek, "Ramazanla Eğlenmek" demektir... İşte bu da başka bir tahriftir bana göre.... Diyorum ya nefsi biraz bastırp, ruha yatırım yapmaktır amaç..

Bir de  benim hiç anlamlandıramadığım başka bir şey, fakirleri doyurmak için güzel bir imkan yaratan bu ayda, zenginlerin sidik yarışı yapar gibi birbirlerine sofra yarıştırmaları...

Şimdilik bu kladar...

torq

Denge yazdıkların için teşekkür ederek söze başlayayım, eline sağlık oruç konusunda istediğim yanıtı aldım. Ancak senin ve adnan'ın bozulmasını anlamış değilim gerçekten. Bilmediğim ya da öğrenmek istediğim bir konuda başlık açtım ve hacı hoca hurafelerinin dışında yukarıdaki gibi bir bilgi verilmesini istedim çünkü benim o kadar bilgiye ulaşma şansım ve niteliğim yok. Bundan başka bir anlam çıkarmaya da gerek yok, insanları  hor görme ya da aşağılama niyetim  olsa bu işlerle uğraşmaz, din felsefesine yazı yazmazdım. Anladığım kadarıyla inançları olmayan birinin din konusunda başlık açması pek hoş karşılanmıyor ya da bana öyle geliyor. Belki biraz bu işleri inançlılara bırakmak gerek, müslüman mahallesinde salyangoz satmaya mı çalışıyorum diye düşünüyorum.

adnan

Alıntı yapılan: torq - 24.04.06/00:54
Anladığım kadarıyla inançları olmayan birinin din konusunda başlık açması pek hoş karşılanmıyor ya da bana öyle geliyor. Belki biraz bu işleri inançlılara bırakmak gerek, müslüman mahallesinde salyangoz satmaya mı çalışıyorum diye düşünüyorum.


yukarıya dön ilk yazını birdaha oku ve tekrar düşün..bu söyledigin gibimi...


hiç bir zaman konu açanın inancına bakılmadı..hakaret edenin inancına bakıldı..
ben neden burdayım
neden dindar oldugunu söyleyen ve içlerine kendi inançlarından olmayanı almayan bir sitede degilim
ben bir çok şeyi gerektigi kadar paylaştım burda
islami oldugunu iddia eden bir sitedeye devamlı yazsam ve sırf tasavvufdan bahsetsem şeyh ilan edilirim be.. ;)
beni burda cezbeden sebep şu çok renklilik
ve bunu her zaman belirtim
senin islam ile ilgili konu açmanda en son rahatsız olacak kişi benim
açtıgın konu yanlış gibi bir ifade hiç kullanmadım böyle bir ifadem gösterilsin sevdigim halde siteyi bile terk ederim...
ama açtıgın konuya cevap verecek kişileri seçme hakkına sahip degilsin..degiliz..

bir hukukcu veya çok ilgi duyan birisin..
kendi hukukun açısın dan tekrar bak yazdıklarına ve bir daha düşün..
ilk yazdıgın ile son yazdıgın arasındaki çelişkiye kendin bak
ama karar verirken vicdanın hukukuna bırak..


Calakalem

Alıntı yapılan: torq - 22.04.06/18:41
İlk soru;
Bakara Suresi’nin 183. Ayetindeki “Daha öncekiler” kim?


İkincisi;

Bakara Suresi’nin 183. Ayetindeki "Sakınılması umulan" ne?


ZeRDuShT

walla ben kuranda ki - hiçbir şeyi
tam olarak anlayamıyorum....
anlatılmak istenen şeyle - anlatılan şey
birbirinden farklı oluyor genelde...

son tango

elele bi dağ yapmamız gerek galiba...örümcekler benden

Calakalem

Alıntıwalla ben kuranda ki - hiçbir şeyi
tam olarak anlayamıyorum....
anlatılmak istenen şeyle - anlatılan şey
birbirinden farklı oluyor genelde...


anlatılmak istenen şeye değilde - anlatılan şeye bakarsan, anlayamazsın tabii ki...

torq

Ey imân edenler! Oruç sizden öncekilerin üzerine yazıldığı (farz kılındığı) gibi, sizin üzerinize de (yazıldı) farz kılındı. Umulur ki; (böylece) takva sahibi olursunuz.
Oruç emri takvaya erişmemizde en önemli emirdir. Çünkü Rabbimiz "Sabır ve orucun ecri Bana aittir. Onu Ben takdir ederim." buyuruyor. http://www.mihr.com