20.07.19/00:45

Aleviliğin İslamla hiçbir ilişkisi yoktur.

Başlatan ekip4, 12.02.08/21:30

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ekip4

Alıntı yapılan: tanya - 03.02.08/23:33
kısaca sevgili nisan şunu diyebilirim.

islamın, alevilerin inanışlarıyla örtüşmeyen bircok yönü vardır.
geçmiş dönemlerde alevilerin kendilerini savunması adına islamı örtü olarak altına girmiş oldugunu söyleyebilirim.buda aynı coğrafyada yaşadıklarından kazı kültürel ve anlayış acısındanda
etkilemiş olabilir.ama temel taşlardan bakarsanız olaya yani kuran dan inanış ve uygulayış acısından birçok farklılık vardır.

türban sence siyasi bir konudur
şeriatın gerekliligini diyanet acıklıyor.başbakan acıkliyor haberlerde dinlemedin herhalde.
inanan lar islamın emridir diyor.
aleviler böyle birşeyi kabül etmiyor.

Aleviler ise,  büyük bir çoğunlukla, asimilasyonun bilincinde değildir. Alevilerin büyük bir kısmı,  “Aleviyiz ama, İslamız”, “İslamız ama Aleviyiz” deyip durmaktadırlar. Aslında, Aleviliğin, İslamla, İslamiyetle hiçbir ilişkisi yoktur.  İslamiyetten çok önceleri oluşmuş,  Mezopotamya kökenli, Zerdüşt kökenli bir inançtır. İslamiyetle, Müslümanlıkla, Dördüncü Halife Ali’yle,  12 İmamlarla hiçbir ilişkisi, hiçbir bağı yoktur. Alevilerin, 12 İmamlar adına, Ali adına yalvarış-yakarış içinde olması, dualar etmesi, kendisi olmamasının, kendisine empoze edilmiş bir ritüeli yaşıyor olmasının dikkate değer bir görüntüsüdür. Devlet ve hükümet, devlete ve hükümete yakın yazarlar,  “Alevi İslam” dan, “İslamın sufi bir kolu olan Alevilik”ten, “İslamın üç büyük yolundan biri olan Alevilik”ten söz etmektedir. Hükümetin, “Alevi İslam” la ilgili olarak reformlar yapacağından, Alevilikle ilgili açılımlar gerçekleştireceğinden söz edilmektedir. Devlet Bakanı, “Aleviler, Sünniler kadar Müslümandır” demektedir. Bu arada, kendilerini, 12 İmamlara, Peygamber Muhammed soyuna dayandıran Aleviler de vardır. O zaman onlar, Türkmen değil Arap olmuyor mu? Veya Kürt değil Arap olmuyorlar mı? Veya, “evladı Resul”, “Seydi Saadet Evladı Resul” olduklarını söyleyenler, Arap olmuyorlar mı? 1937-1938 Dersim ayaklanması lideri Seyit Rıza’nın, zulüm gördüklerini anlatırken,  “evladı Kerbelayız” diyerek bu zulme layık olmadıklarını anlatmaya çalışması, elbette yanlıştır. “Evladı Kerbela” olunca Arap ve Müslüman olmuyor mu? O zaman Kürtlük/Zazalık ve Alevilik nerede kalıyor? Kaldı ki, Kerbela’da katledilenler, 72 kişidir. Dersim ayaklanmalarında katledilenlerin sayısı ise onbinlerle ifade edilmektedir. Alevilik üzerine çalışan bazı araştırmacılar da, Aleviliği “heterodoks İslam” içinde değerlendirmektedir.

sonra devam ederiz teşekürler paylaşım için.

ekip4

Alıntı yapılan: gobilibozo - 04.02.08/01:01
Söyledikleriniz çok önemli büyük ölçüde katıldığımı söyliyebilirim,fakat her nüfus kağıddında dini islam yazan müslüman değilse her alevi de islam dışı değildir,namaz kılan oruç tutan aleviler biliyorum onlar dediğiniz gibi öyle görünmek için yapmıyorlar...
Dediğiniz gibi aleviliğin çıkış noktası islamdan sonra değildir,fakat sizce, aleviler daha sonra  islamı benimsemiş ve özdeşleşmiş olamazmı?Siz niyet okuyorsunuz ve yanlış yapıyorsunuz,müslüman olduğunu düşünen alevilerin aslında,korkularınddan bunu söylediğini hata yaşadığını söylüyorsunuz,bu yanlış inkar etmedikleri sürece Allahın emrlerini yerine getirmemeleri onları en fazla günahkar yapar....Aslında müslüman olduğunu düşünen bir alevi arkadaşımız varsa bunun savunmasını onun yapması daha iyi olur...

Doğru kabul görmeme korkusu yaşayabilirler toplumda,fakat genele göre biraz farklılık arzeden bütün düşünce sahipleri bunu yaşar,bu onların korku ile farklı görünmelerine sebep değildir....

Nisan yanılıyorsun kuranda olmayan şeyler din ddışıdır diye birşey yok meshepler vardır,ve meshepler temel konularda asla ayrı içtihatlara sahip değildirler,sünnet üzerinde farklı uygulamaları varddır,Abdest konusunda mesela peygamber efndimizin şartlara göre davranışları olmuş,şafiler bir ddavranışını benimsemiş hanefiler başka bir davranışını,yani farzlarda hiç bir ayrılığa düşmemişler...Aleviliği 4 mesheple bir tutman yanlış meshep anlayışı ile alevilik çok farklı, içtihatlarda bir farklılık değil temel konularda faklılık vardır... 


ekip4

Alıntı yapılan: hellskitchen - 04.02.08/01:19
öncelikle başlık bana göre yanlış diyerek girme ihtiyacı duyuyorum. Yanlış derken başlıktaki önermenin yanlış olduğunu kastedmiyorum tanya yanlış anlama.aslında ona da katılmıyorum da işte, başlığın çok iddaalı olduğunu ve önyargı topluyacağı için başlık seçiminin yanlış olduğunu düşünüyorum vs. vs.

aslında tanyanın ilk iki mesajındaki mavi defter den alıntıların bir çoğu doğru bilgiler olduğunu zannediyorum. Eksik bilgiler var ancak esas  sorun malesef yapılmak istenileni anlamakta yatıyor sayın yazarlar; yazılarda yapılmak istenilenin farkına varırsak konuyu daha iyi anlayacağız.
http://www.mavidefter.org/anasayfa/
o yuzden mavi defterin bir kaç sayfasını karıştırmakta fayda olduğunu düşünüyorum.. Genel ve yuzeysel olarak bi bakarsanız Liberal goruslerden beslenen, sisteminin görmek istemediklerini sistemde kaybolmaması için çaba gösteren, yer yer ayrılıkçı görüşlerin gözlemlendiği ancak bunlara (bence)tezat olarak marksist felsefeyi ve devrimciliği benimsemiş yazarların yazılarıyla ve konularıyla; süslendiği bir mekan goruruz.
Neyse mevzu bahis başlıkta okuduklarımızda insanların kimliği hakkında bir iddiayı, alevi toplumuna bir çağrı ve eleştiriyi gözlemliyoruz ve beni yazının yazılma amaçı ne olabilir diye derin düşüncelere kendimi hiç de kaptırmadan; klasik  beyinlerde bir tahribat oluşturmaya yönelik olduğunu anlayabiliyorum. nasıl yani ne saçmalıyosun hacı  şimdi? demekte haklısınız. Ancak bu yazının hezeyan sahibi bir alevi tarafından nasıl algılanabileceği kestirebiliyorum.toplum içinde  alevi olmanın dezavantajlarını yaşamış insanları tanıdıkça ben bile hezeyan a geliyorum mesela. O akıllardaki tahribat derken neyi mi kastediyordum? Beynin nefrete giden yollarını açan bir tahribat. Burası çok önemli işte nefret ve heyezanlardan beslenen bir tahribata maruz bırakıyor okuru bence bu yazı.En başta çoğu bilginin doğruluğuna katıldığımı belirtmiştim ama yazının bilinçli bir şekilde  şekillendirilişi ve amacı beni yuksek dozda eleştirmeye itiyor. Varlığa, varlona  olan derin sevgi, ve nefrete kine prim vermeyen alevilik inancı umarım bu emellere(bölücülük, militarizm) hizmet edenlere prim vermez diyerek

asıl eleştiri bu saatte bu konu hakkında konusmamıza sebeb olan tahribatlara, bir çok anadolulu beynin mâruz kaldığı  tahribata. Beynin hoşgoru ve farklılığa saygıya giden yollarını , insan sevgisini ve insanın kendisini , inanç ve düşünce farklılıklarını anlamaya giden o ince yolları kapıyan tahribatlardan bahsediyorum. Her  mahallede, okulada her yerde orda burda... nasıl da seni beni sizi onu bunu kendine benzetmeye çalışıyor insanoğlu, ve bunun için o beyni nasılda kemiriyor.
Şimdide kızılcık sopası geliyor eğitim sistemimize çok değerli böyüklerimize.Neden farklılıklarımızı görmezlikten geldin? Neden düşünmeye düşünceye saygıyı hoşgörüyü öğretmedin? Neden akla giden yolları tıkayan bu tahribatçılara prim verdin? dünyanın aslında böyle olmadığını neden anlatmadın çocuklarımıza lan.Tek tip insan yaratmaya çalışırken tam tersine kürtçü türkçü faşistler şeriatçılar militarist komunistler yarattın.
neyse sinirlenmeyelim sevgili forum.

muygun


ekip4

Alıntı yapılan: nisan - 04.02.08/01:41
Alıntı yapılan: gobilibozo - 04.02.08/01:01

Nisan yanılıyorsun kuranda olmayan şeyler din ddışıdır diye birşey yok meshepler vardır,ve meshepler temel konularda asla ayrı içtihatlara sahip değildirler,sünnet üzerinde farklı uygulamaları varddır,Abdest konusunda mesela peygamber efndimizin şartlara göre davranışları olmuş,şafiler bir ddavranışını benimsemiş hanefiler başka bir davranışını,yani farzlarda hiç bir ayrılığa düşmemişler...Aleviliği 4 mesheple bir tutman yanlış meshep anlayışı ile alevilik çok farklı, içtihatlarda bir farklılık değil temel konularda faklılık vardır... 


gobilibozo lutfen bana yanit verirken mesajlarimi iyi oku ve akan mesajlara dikkat et.

bakın arkadaşlar kuran ın temel taşlarından bahsediyorum,uyuşmayan dahada sıralayabilecegimiz
ayrıcalıklarla dolu alevilerle,müslümanlar arasında.biliyorsunuzki kuran da bir uygulamayı bile rettetmek bir yana,bir ayeti bile rettemek müslümanlıktan çıkmak demektir.
kuran da uygulanmayan bircok emri aleviler uygulamıyor buda neyi anlatır hiç olayın bu tarafından bakmadınız yada işinizemi gelmiyor o yüzden dillendirmiyormusunuz yoksa...

Tanya'nin boyle demesi uzerinedir cevabim.Kuskusuz Kuran'da yazmayan ama uygulanan (sunnet vs.)seyler var ki bu da zaten mezheplerin kendilerine gore yorumlayislaridir kendi inanclarini...

Tanya Alevilerin islami kendilerine gore yorumladigindan bahsetti oysa tum mezhepler bu durumda..Alevilere ozgu bir davranis bicimi degil yani..

Recm ornegini bu yuzden verdim din disidir cunku peygamberin oyle bir emri yoktur Kuran'da dahil olmak uzere.. Ama birileri bunu din amacli yaparlar o ayri..

Hz.Muhammed'in ceketinin eteginde uyuyan hayvani uyandirmamak icin ceketini kestigi rivayetler arasindadir. Bunu hayvani haram kilmak icin degil, uykusundan uyandirmamak icin yapmistir. Ama baska bir mezhep kopege dokunmaz haram kilar. Nedir bu?

Alevilik hic de ayri tutulacak bir mezhep degil... Onemli olan ayni tanriya inanmaksa ibadetin seklinin semalinin cok fazla onemi yok. Ben Aleviligi diger mezheplerle es tutuyorum.

Birilerinin aleviligi yok saymaya calismasi bu gercegi degistirmez.

Bana abdestten vs. ornekleme yapma, bu kadar kesin konusmak icin, her bir kulun ibadetini yapip yapmadigini inanip inanmadigini bilmen gerekir ki bu mumkun degil cunku Allah degilsin. Alevi'nin yaptigi ibadet'de yaraticisi ile onun arasindadir kimse bilemez.

Cunku Islamiyet niyet uzerine kurulu bir dindir. Istedigin kadar yat kalk secdeye, kendini kir ibadet yapacagim diye eger niyetin Allah'a yonelik degilse yatip kalktiginla, kendini kirdiginla kalirsin o kadar..Allah kitabinda ibadet yapiyormus gibi oyun oynayanlardan da bahseder zira..

Ha Aleviler, beni Ahmet Mehmet yaratti diyorsa o baska..Oyle birsey de olmadigina gore..Neymis o temel konular ?

Mezhepleri bu kadar onemsemek, Kuran'in onune gecirmek demektir ki bu Islamiyette yoktur. Onde olan Kuran'dir, dahasi Allah'tir.


ekip4

Alıntı yapılan: email suxx - 04.02.08/01:52
Bu memleketin %99 müslümandır diyen ve her türlü baskıyı yapma hakkını kendinde görenler nerede diye düşünüyorum bunun üzerine, sonuca mutlaka erecektir düşünme egzersizim.

Evreka! Evreka!

Neyse şimdi söylemim biraz merak ediniz.


ekip4

Alıntı yapılan: nisan - 04.02.08/01:59
Alıntı yapılan: tanya - 03.02.08/23:33
kısaca sevgili nisan şunu diyebilirim.

islamın, alevilerin inanışlarıyla örtüşmeyen bircok yönü vardır.
geçmiş dönemlerde alevilerin kendilerini savunması adına islamı örtü olarak altına girmiş oldugunu söyleyebilirim.buda aynı coğrafyada yaşadıklarından kazı kültürel ve anlayış acısındanda
etkilemiş olabilir.ama temel taşlardan bakarsanız olaya yani kuran dan inanış ve uygulayış acısından birçok farklılık vardır.
türban sence siyasi bir konudur
şeriatın gerekliligini diyanet acıklıyor.başbakan acıkliyor haberlerde dinlemedin herhalde.
inanan lar islamın emridir diyor.
aleviler böyle birşeyi kabül etmiyor.
Aleviler ise,  büyük bir çoğunlukla, asimilasyonun bilincinde değildir. Alevilerin büyük bir kısmı,  “Aleviyiz ama, İslamız”, “İslamız ama Aleviyiz” deyip durmaktadırlar. Aslında, Aleviliğin, İslamla, İslamiyetle hiçbir ilişkisi yoktur.  İslamiyetten çok önceleri oluşmuş,  Mezopotamya kökenli, Zerdüşt kökenli bir inançtır. İslamiyetle, Müslümanlıkla, Dördüncü Halife Ali’yle,  12 İmamlarla hiçbir ilişkisi, hiçbir bağı yoktur. Alevilerin, 12 İmamlar adına, Ali adına yalvarış-yakarış içinde olması, dualar etmesi, kendisi olmamasının, kendisine empoze edilmiş bir ritüeli yaşıyor olmasının dikkate değer bir görüntüsüdür. Devlet ve hükümet, devlete ve hükümete yakın yazarlar,  “Alevi İslam” dan, “İslamın sufi bir kolu olan Alevilik”ten, “İslamın üç büyük yolundan biri olan Alevilik”ten söz etmektedir. Hükümetin, “Alevi İslam” la ilgili olarak reformlar yapacağından, Alevilikle ilgili açılımlar gerçekleştireceğinden söz edilmektedir. Devlet Bakanı, “Aleviler, Sünniler kadar Müslümandır” demektedir. Bu arada, kendilerini, 12 İmamlara, Peygamber Muhammed soyuna dayandıran Aleviler de vardır. O zaman onlar, Türkmen değil Arap olmuyor mu? Veya Kürt değil Arap olmuyorlar mı? Veya, “evladı Resul”, “Seydi Saadet Evladı Resul” olduklarını söyleyenler, Arap olmuyorlar mı? 1937-1938 Dersim ayaklanması lideri Seyit Rıza’nın, zulüm gördüklerini anlatırken,  “evladı Kerbelayız” diyerek bu zulme layık olmadıklarını anlatmaya çalışması, elbette yanlıştır. “Evladı Kerbela” olunca Arap ve Müslüman olmuyor mu? O zaman Kürtlük/Zazalık ve Alevilik nerede kalıyor? Kaldı ki, Kerbela’da katledilenler, 72 kişidir. Dersim ayaklanmalarında katledilenlerin sayısı ise onbinlerle ifade edilmektedir. Alevilik üzerine çalışan bazı araştırmacılar da, Aleviliği “heterodoks İslam” içinde değerlendirmektedir.

sonra devam ederiz teşekürler paylaşım için.


Alevilerin siyasi boyutta gordukleri baskilar yuzunden Islam'a siginmalari bilinen bir konudur.Ancak bu inanan Alevilerin varligini etkilemez.

Basbakanin soyledikleri de kendi siyasi politikasi uzerindendir bu kadar saf olmaya gerek yok herhalde.. Kuran'da hicbir yerde "turban "kelimesi gecmez. Ortunmekten bahsedilir. Islamin sarti turban degil, ortunmektir.

Eger islamin sarti turban idiyse, bugun turban islamin sartidir diyenler cok uzun yillar once nerdeydi? O zaman sarti degil miydi islamin? (dininin gerektirdigi sekilde ortunenlere degil soylemim yanlis anlasilma olmasin) Sen bilcumle muslumanlarin ulkedeki turbani kabul ettigini mi saniyorsun? O yuzden mi bu turban kavgasi yillardir , yasaklamalar vs. Ne yazdiginin farkinda misin?

Sen yukarda inanmadigini ve bilmedigini soyledin. Bilmedigin bir konu uzerinden sirf basbakan soyledi diye varolan islama eklenti yapilacak degil.. Peygamberle, Basbakan'i karistirmak bu olsa gerek.. :)




ekip4

Alıntı yapılan: gobilibozo - 04.02.08/11:06
Evet bir yanlış anlaşılma olmuş,geç bir saatte olur böyle şeyler :Pnisan aleviliği yine mesheplerden bir meshep olarak gösteriyorsun,meshep ise hani içtihat imamı?hani içtihatları?Meshepler farzlarda emirlerde bir ayeılık yaşamazlar,sünnet uygulamalarında hepsi doğru olmakla birlikte farklılıklar yaşarlar misal ben hanefiyim,şafi meshebini eleştirmem yanlış uygulamalar olduğunu söylemem, çünkü hepsi zaman zaman peygamberin uyguladığı sünetlerdir...Mesela her hngi bir meshep mensubu olan ve yaşayan biri, müslüman olmadığını asla söylemez,alevilerden neden bunu söyleyenler çıkar?Aleviler kendi içlerinde çok ayrılıklar yaşarlar,bir kısmı tamamen inkar ederken,bir kısmı bazı hükümleri inkar eder(başörtüsü,namaz,oruç gib)bir kısmı ise inkar etmez,doğrular ve uygular,yani nisan temel konularda farklılık yaşanması,hak bir meshep olmadığını gösterir,recm olayı islam öncesi var olan ve tolumların bünyelerinden atamadığı din dışı bir ygulamadır,insanların onu dine dayandırma çabaları ile dine ait olmaz...Ölüm cezası temel bir hukuki mevzuattır,böyle bir konuda ayrılığa düşülmez,ayrıca bununla mesheplerin ayrılığa düşmeleri arasında hiç bir benzerlik yok meshepler kuranda emri verilmiş şeyler üzerinde ayrı bir içtihat çıkartamazlar...

Nisan uygulamalarımız da niyetlerimizin bir göstergesi değilmidir?Yani niyetle uygulama tezat düşmemeli düşüyorsa bir problem var demektir...

İnsanlığın çoğunluğu beni Allah yarattı diyor bu bir aidiyet gerektirmezki...Kabul etmek herşeyiyle kabul etmek demektir,ben şunu şunu kabul ediyorum diğerleri bana ters diyemez derse ne olduğunu biliyorsun...

Evet kedi mevzusunu bir kısmı abddesti bozan bir şey olarak algılamış necis görmüş bir kısmı ise kediyi rahatsız etmek istemediği için bunu yaptığını düşünmüş....Bu örnekler aleviliği ifade etmek için yeterli örnekler değil hatta hiç birşey ifade etmez...

Nasıl her kimliğinde müslüman yazan müslüman değilse,alevilerde böyledir,inkar edenler çoktur fakat dini yaşayanlarıda vardır burada genelleme yapılması yanlış,fakat mesheplerle bir tutmak daha büyük bir yanlış...


ekip4

Alıntı yapılan: akrepv - 04.02.08/16:12
İMANIN ŞARTLARI
1- Allah'ın varlığına ve birliğine inanmak.
2- Allah'ın meleklerine inanmak.
3- Allah'ın kitaplarına inanmak.
4- Allah'ın peygamberlerine inanmak.
5- Ahiret gününe inanmak.
6- Kadere, hayır ve şerrin yaratıcısının Allah  olduğuna inanmak.

Burada Alevilerin de diger bütün dini öğreti ve kabullerden farklı olmadığı ve Tanrıyı, Melekleri, Peyğamberleri, Kitapları, Ahireti ve Kaderi kabul ettiğini biliyoruz, Bunları kabul etmek demek Müslümanlığı kabul etmek demek değil, Tüm semavi dinlerde bu kabuller var.

ISLAMIN SARTLARI
1. Kelime-i sehadet getirmek
2. Namaz kilmak
3. Oruç tutmak
4. Zekat vermek
5. Hacca gitmek

Kelime-i sehadet getirmek: Aleviler de Kelime-i sehadet getirirler

Namaz kilmak: Alevilerin de cem namazı yada halka namazı dedikleri bir namaz şekli vardır, ve Kur'an da belli bir namaz tarifi olmadığı için bu şekilde ibadet etmektedirler

Oruç tutmak: Aleviler Ramazan orucu değil Muharrem ayında yas orucu tutarlar.

Zekat vermek: Alevilerin bunu bir dini ritüel yada inanç koşulu olarak değil, tamamen insani gerekçelerle yaptığını düşünüyorum, ama farklı görüşler de olabilir.

Hacca gitmek: Aleviler hacca gitmezler, bunda bu inancın kurucusu ve piri kabul edilen Hacı Bektaşi Veli'nin,
Hararet nar'dadır, sac'da değildir
keramet baş'tadır,taç'da değildir
Her ne arar isen kendinde ara
Kudüs'te, Mekke'de hac da değildir.

deyişi düstur kabul edilir.

Aleviliği belki diğer bütün mezheplerden farklı görüş ve uyğulamalara sahip de olsa yinede islamın içinde bir mezhep olarak değerlendirmek mümkün, ancak asıl yanılğımız Aleviliği, Sünni(Sünnet Ehli) mezheplerle karşılaştırmak yada kıyaslamaktır çünkü Alevilik kendisinin de her zaman özellikle vurğuladığı gibi Sünni değil Ehli Beyt kökenli(Şii, Caferi) bir mezheptir.




ekip4

Alıntı yapılan: ...σzαη... - 04.02.08/17:00
Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:
"Canım elinde olan Allaha yemin ederim ki, eğer siz günah işlemeseydiniz, Allah sizi yok eder, yerinize günah işleyip tevbe eden, Allahın da bağışladığı başka bir toplum getirirdi."



ekip4

Alıntı yapılan: gobilibozo - 04.02.08/20:35
Meshepler yani hak olan meshepler sünnet ehli dediğimiz mesheplerdir,işte sorun da burada,Alevilik,Şiilik,caferilik bunlar ehli sünnet olan 4 mesheple uyum sağlamazlar,temel konularda faklılık yaşarlar,insana bakış bile farklıdır,o sebeple alevilik mesheplerden bir meshep olarak düşünülemez fakat din dışı olarak(inkar etmeyenler)hiç düşünülemez...