20.07.19/11:24

Aleviliğin İslamla hiçbir ilişkisi yoktur.

Başlatan ekip4, 12.02.08/21:30

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ekip4

Alıntı yapılan: Sapiens - 05.02.08/00:01
sayın gobilibozo siz müslümanmısnız sünni mi? Hka meshep nedir kuranda sünnete yeri var mıdır?ki haklığındna bahseidyorusnuz yapmayınız ya hu

mezhepli olmakla mezhepçi olmayı karıştıryrosunzu mezhepli olmak kötü değidlri ama mezhepçi olmak Peygambere savaş açamkala eşdeğer bir durumdur allah korusun hak mezhep 4 hak mezhep lakırıdısı cahilliğin zirvesidir geçmişte bazıları bu yanlışlığı yapmış siz yapmayın  aleviliği eleştirin ayrı konu sünni mezhepleride eleştirebirlsiniz oda ayrı konu ama bana haks mzhep şudur  budur demeyin  müseylemetül kezzaba nasıl savaş ilan edildisyse öyle diyenin üzeirne giderim




çok mu ciddi oldu olmalımıydı bakmaıdm yazım hatsız yaptım mı her zaman ki gibi hızlı yazmak istedim aklımakileri unumayayım diye




ekip4

Alıntı yapılan: ...σzαη... - 05.02.08/00:07
aleviligin degilde,bi sürü aleviyim diyenlerin dinle alakasi yoktur,kalbim temizdir der ve gecerler,kendim aleviyim ve etrafimda bi ton akrabam var ... kimseye kolpa mesaj atma hevesinde degilim,neyse o,gidin aleviyim diyenlere sorun : sence dinsel anlamda dogru yoldamisin diye,cevaplari %90  : ya esasta biliyorum iste,bizimkisi tembellik  falan ... olacaktir.

bu böyledir,kendim aleviyim fakat alevilige zerre kadar inanmam ...



ekip4

Alıntı yapılan: asitikimperia - 05.02.08/00:24
Alıntı yapılan: ...σzαη... - 05.02.08/00:07
aleviligin degilde,bi sürü aleviyim diyenlerin dinle alakasi yoktur,kalbim temizdir der ve gecerler,kendim aleviyim ve etrafimda bi ton akrabam var ... kimseye kolpa mesaj atma hevesinde degilim,neyse o,gidin aleviyim diyenlere sorun : sence dinsel anlamda dogru yoldamisin diye,cevaplari %90  : ya esasta biliyorum iste,bizimkisi tembellik  falan ... olacaktir.

bu böyledir,kendim aleviyim fakat alevilige zerre kadar inanmam ...


daha önce yazıp silmiştim ki, katılarak ekleyeyim madem. alevilerde bulunan "bizde zorlama yoktur" deyişi itibariyle birçok alevi farkında olmadan islam'dan uzaklaşır. genelin dediği gibi alevilik bir islam yorumudur. ve zaman kattettiği için de bir kültür halini dolayısıyle almıştır. aleviliği kültürden ibaret olarak görenlere katılmamak elde değil. sadece alevi kültürü ile yetişmiş olanlar kendilerine alevi dememelidirler. tanya'nın msjlarında görülen nâmüslüman tavırlar, tanya'nın alevi olduğundan değil, alevi kültürü ile yetişmiş olduğundan kaynaklanır .. fakat bu demek değildir ki aleviler müslüman olmayan bireyler yetiştiriyor, bu sadece kendilerini apayrı bir kefeye koyup, islam'ın genel şartlarından bile -bahaneler vs ile- sıyrılmış olmalarındandır.



ekip4

Alıntı yapılan: nisan - 05.02.08/06:28
Alıntı yapılan: gobilibozo - 04.02.08/11:06
Evet bir yanlış anlaşılma olmuş,geç bir saatte olur böyle şeyler :Pnisan aleviliği yine mesheplerden bir meshep olarak gösteriyorsun,meshep ise hani içtihat imamı?hani içtihatları?Meshepler farzlarda emirlerde bir ayeılık yaşamazlar,sünnet uygulamalarında hepsi doğru olmakla birlikte farklılıklar yaşarlar misal ben hanefiyim,şafi meshebini eleştirmem yanlış uygulamalar olduğunu söylemem, çünkü hepsi zaman zaman peygamberin uyguladığı sünetlerdir...Mesela her hngi bir meshep mensubu olan ve yaşayan biri, müslüman olmadığını asla söylemez,alevilerden neden bunu söyleyenler çıkar?Aleviler kendi içlerinde çok ayrılıklar yaşarlar,bir kısmı tamamen inkar ederken,bir kısmı bazı hükümleri inkar eder(başörtüsü,namaz,oruç gib)bir kısmı ise inkar etmez,doğrular ve uygular,yani nisan temel konularda farklılık yaşanması,hak bir meshep olmadığını gösterir,recm olayı islam öncesi var olan ve tolumların bünyelerinden atamadığı din dışı bir ygulamadır,insanların onu dine dayandırma çabaları ile dine ait olmaz...Ölüm cezası temel bir hukuki mevzuattır,böyle bir konuda ayrılığa düşülmez,ayrıca bununla mesheplerin ayrılığa düşmeleri arasında hiç bir benzerlik yok meshepler kuranda emri verilmiş şeyler üzerinde ayrı bir içtihat çıkartamazlar...

Nisan uygulamalarımız da niyetlerimizin bir göstergesi değilmidir?Yani niyetle uygulama tezat düşmemeli düşüyorsa bir problem var demektir...

İnsanlığın çoğunluğu beni Allah yarattı diyor bu bir aidiyet gerektirmezki...Kabul etmek herşeyiyle kabul etmek demektir,ben şunu şunu kabul ediyorum diğerleri bana ters diyemez derse ne olduğunu biliyorsun...

Evet kedi mevzusunu bir kısmı abddesti bozan bir şey olarak algılamış necis görmüş bir kısmı ise kediyi rahatsız etmek istemediği için bunu yaptığını düşünmüş....Bu örnekler aleviliği ifade etmek için yeterli örnekler değil hatta hiç birşey ifade etmez...

Nasıl her kimliğinde müslüman yazan müslüman değilse,alevilerde böyledir,inkar edenler çoktur fakat dini yaşayanlarıda vardır burada genelleme yapılması yanlış,fakat mesheplerle bir tutmak daha büyük bir yanlış...


Kusura bakma da gobilibozo, sen oylesine ciddi sekilde mezhepciligi savunuyorsun ki neredeyse Allah inancinin veya peygamberin onune gececek. Oyle bir tablo ciziyorsun ki alevilerin tumu islami olaylardan uzak kendi baslarina yazdiklari, cizdikleri hatta uzaydan gelmis  bir kitaba inaniyorlar ve acayip ibadet sekilleri var vs..

Mezhep bu kadar onemli olsaydi Hz.Muhammed hayatta iken bakin su, su mezheptir derdi. O bile boyle birsey yapmamisken, sonradan cikan insan icadi (Allah tarafindan indirilmemis vs.) bir sistem parcasini ne kadar onemsiyorsunuz yahu... Hak din desen anlarim da hani Allah indirdigi icin, hak mezhep uydurmasinin nesine inanayim? Kim belirlemis hak mezhep oldugunu? Peygamber mi? Hayir. Kim? Insanlar.. Geciniz gobilibozo...

Kuskusuz Aleviler icinde de inanmayanlar vardir tipki otekiler gibi..

Bir insan Alevi olsun veya olmasin Allah inanci varsa gerisi bostur zaten o inanca sahipse kendine uygun bir yol yontem secer. Ibadet eder etmez kendi hesabinadir. Yaparsa da kendi hesabinadir.

Hayir uygulamalarimiz,dini boyutta  niyetimizin gostergesi degildir.

Sen yazdigimi anlamadigindan boyle yorumlamissin.  Dusun ki ben hergun 5 vakit yatip kalkip secde ediyorum, haril haril Kuran okuyorum, hacca gidiyorum vs.. Ben bunlari Allah icin yapmiyorsam bu yaptiklarimin tumu hikayedir. Uygulamam sadece diger insanlari kandirir ve onlar beni hakiki bir muslumanmisim gibi algilarlar. Ama Allah'i kandiramam sonucta..

Velhasil uygulama ile niyetin tezat olusturdugu bircok musluman mevcut.. Hacca gidip , insanlara faizle para verenler gibi-halbuki faiz haram!!!.. Evini barkini sattiranlar gibi.. Peygamber efendimiz yerde oturup elleriyle yerdi diyen, ama deve mevcudiyetine ragmen siyah makam kilikli Mercedes'lerde gezip kar payi dagitanlar ama kapi komsusunun ac olup olmadigini dusunmeyenler  gibi..

Insanlarin cogu Allah beni yaratti diyorsa, o cumle zaten aidiyetin kendisidir ait oldugun bir makam vardir cunku.. :) Kafana gore ben kendi kendime turedim diyemessin yani..

Kitapta icki haram, ama her yonuyle ibadetini yerine getirip icki icen insanlar var. Ne oldu simdi o zaman? Birini kabul etmemis olmadi mi?  Ne oldu simdi sana gore dinden mi cikti bu insan? Veya kisi kitaba inanir ama hadislere inanmaz. Ne olacak simdi? Hadi gule gule mi diyeceksin? Bu kadar basite indirgemeyin yahu.. Islam sadece sartlarindan  ibaret degildir bir de kitap vardir, kitabin dedikleri vardir.



Kedi kopek ornegini de yanlis anlamissin o ornek Aleviligi aciklamak icin degil mezhepler arasindaki farki gostermek icindir. Kedi kopek olayiyla aciklanacak denli sig bir kavram degildir Alevilik zira...

Dini yasayanlari varsa sayet diger mezheplerle es tutmak niye yanlis olsun? Demek onlarda dini kendi mezhep ve yontemleri ile yasiyorlar.


ekip4

Alıntı yapılan: akrepv - 05.02.08/16:09
Sevgili nisan, güzel ve anlamlı bir yazı olmuş öncelikle tebriklerimi kabul et lütfen. Din olgusunun aslında parçaların bir araya gelmesiyle oluşan bir bütün olduğu, ''din'' dendiği zaman sadece Musevilik, Hıristiyanlı yada Müslümanlığın olmadığını, Budizm, Hinduizm, Şintoizm vs vs.. bir çok öğretinin de içinde olduğu, Tanrı fikrinin etrafında oluşan yollar olduğunu, tıpkı Müslümanlık dendiği zaman, bu inancın Sünni mezheplerin tekelin de olmadığı ve bir çok da farklı mezhebin de olduğu gibi, yani bir Atom'un çekirdeğinin etrafında dönen elektronlar, nötronlar ve protonlar gibi, gerçeğini çok iyi vurğulamışsın.


Alevilik bana göre her ne kadar dini bir söylem olsada, kendinden önceki Anadolu kültürlerinden de etkilenmiş  daha çok insan merkezli bir inançtır. İnanç olmasından hareketle tabii ki dini ritüel , söylem ve argümanı yaşamsal bir kaynak olarak görmesi ve kullanmasıda doğal haliyle, ancak dünyevi hayatlada yakından ilgilidir aynı zamanda, hatta öyleki bazı ritüellerine(örneğin cem ayini) bile yansır bu, mesela dargın olanlar alınmaz bu törenlere, başkalarının hakkını gaspeden de alınmaz ve dışlanır, yine Müsahiplik(yol kardeşliği) denen bir olgu vardır ve birbirleriyle müsahip olmak isteyen kişilerin evli olmaları şarttır Alevilikte, bu Dünya da ve Ahirette sonsuza dek kardeşlik demektir, müsahip aileden biri olarak görülür ve örneğin kız almak ve vermekte kat'i en yasaktır. Bu da Aleviliğin bir inanç olmakla beraber daha çok önemli oranda gelenekleride içinde bir şekilde yaşatan ama dini klişelerlede kendini İslama entegre eden bir öğreti, bir düşünce ve insani merkezli bir mezhep olduğunu düşündürür. Hz Ali'ye duyulan kutsiyet, Hz Hasan ve Hz Hüseyin için tutulan yas, H.Bektaşi Veli'ye sevgi ve itibar da bunun kanıtıdır zannımca.

Ama asıl İnsan vurğusu beyitlerinde ön plana çıkar Aleviliğin.


Ellerin Kabe'si var, benim Kabe'm insandır,

Kuran da kurtaran da, insan oğlu insandır.

******************************

Benim uzun boylu selvi, çınarım,

Yüreğime bir od düştü, yanarım,

Kıblem sensin, yüzüm sana dönerim,

Mihrabımdır kaşlarının arası.

**************************

Hararet nar'dadır, sac'da değildir,

Keramet baş'tadır, taç'da değildir,

Her ne arar isen insanda ara,

Kudüs'te, Mekke'de, Hac'da değildir.

**************************

İnsan olan insan gelsin beriye,

Kimi kara, kimi çalar sarıya,

Asl'olan hayattır bakma deriye,

Muhabbet insana, can'a muhabbet.

**************************

Yukarıdaki örnekler dahilinde Aleviliğin temel aldığı asıl unsurun insan olduğu çıkarımı çok da abes olmayacaktır sanırım.


ekip4

Alıntı yapılan: Sapiens - 05.02.08/17:39
cımbız kullanmışsınız
bundan daha fazla örnek sunabilrim allah muhammed ali 4 kitap lailahe illallah geçen ve daha pek çok dinsel terim geçen dizelre 4 lükler bulunabilri  hiç bilimsel değilsiniz  ideolojik bakıyrousnu herşeye


ekip4

Alıntı yapılan: gobilibozo - 05.02.08/22:30
Öncelikle şunu netleştirelim.Alevilik Peygamber as nin ölümünden sonra HZ Alinin halife olmasını isteyenler,haricilerle birlikte ümmetin geri kalanından ayrılddılar,bunlara ali taraftarları anlamına gelen alevi adı verilddi.

Özellikle hz Hüseyini şehit edilmesinden sonra alevilik SİYASİ bir hüviyrt kazanddı,aleviliğin esası hz Ali soyunddan gelen imamların yeryüzüne Allahın seçilmiş kulları ve temsilcileri olduğu inancına dayanır.İmamlar 12 tanedir,kuranın ilkelerini batıni bir yoruma tabi tutan aleviler arasında ehli sünnete yakın guruplar olduğu gibi HZ Aliyi peygamber hatta tanrı olarak gören sapık guruplarda varddır.Yani alevilik için daha çok siyasi bir isyanın hareketi diyebiliriz,siyasi hareket ben böyle görüyorum...

Çok cidi olmuş sapiens: )) Ben müslüman ve sunniyim.Size şöyle izah etmeye çalışayım,nasıl her ideoloji içersinde yanlış bazı yorumlamalar varsa buda öyle,yanlış yorumlamalar nasıl farkedilir resulün sünnetine,Allahın emirlerine bakarak farkedilir,en ufak bir muhalefet yahut aykırılık,doğru olmadığının bir göstergesidir.Ben meshepçi değilim bir meshep mensubuyum öyle algılandıysam üzüldüm,yani aman bana savaş açmayın,yeterli techizata sahip değilim: ))

Allah rasulü hayatta iken meshebe ne gerek,işte imam,işte içtihat,mesele sonra başladı nisan,yani sünneti diğer nesilere aktarmak için resulü dosdoğru algılamış insanlar bu görevi kendiliğinden üzerlerine almış oldular,cahilliğe ve yanlış uygulamalara meyil vermemek için bu gerekli idi,meshep dediğiniz şey nedir,peygamberin as uygulamalarını sistemli bir biçimde halka aktarmak,halk ise kendine en uygun olana kanalize olur,yani bizlerin Allahı iyi yorumlayan bir peygambere ve peygamberi iyi yorumlayan bir meshebe ihtiyacımız vardır,tabiki herkes istediği yolu tercih eder,bir meshep mensubu olmayabilir...Ben şahsen islamın doğru yorumlanabilmesi için mesheplerin rolünün büyük olduğunu düşünüyorum...

Sayın nisan uygulama ile niyetin tezat düşmesi normal fakat kötü bir uygulamanın temiz bir niyet barındırması normal değil,kişi temiz niyetli ise uygulaması ile bunu ifade eder fakat kötü niyetli ise gösteriş amaşlı bunu gizleyebilir,bun da münafık denir...

Nisan Allahı kabul etmek yeterlimiddir sence?Yeterli olan onun emirleri ve yasakları ile kabul edilmesi değilmidir?

Üfff Derin mevzuya girdin : ))peki nisan bunu şöyle izah edelim,kişi Allahın tüm emir ve yasaklarını kabul ediyorsa müslümanddır,bir hükmünü dahi olsa reddedden yahut hafife alan kafirddir bak bunu ben değil din söylüyor,peki kabul edip uygulamadımı ne oluyor günahkar oluyor,mesela gıybet haram,kişi namaz kılıyor fakat sürekli içiyor,akşamcı  ne olacak?Kılddığı namazın karşılığı sevap olarak verilecek,akşamcılığının karşılığıda günah olarak verilecek,özet kişi inkar etmedikçe, hafife almadıkça dinden çıkmaz...


ekip4

Alıntı yapılan: tanya - 05.02.08/23:27
Konuyu daha iyi belirleyebilmek için, bir olgu üzerinde de yine kısaca durmak gerekiyor. Bütün toplumlar, maddi yaşamlarında, duygu ve düşüncelerinde, inançlarında kendinden önce gelip geçmiş ve ayrıca hâlâ varlıklarını sürdüren başka toplumlardan etkilenirler, kendi yapılarında onlardan ögeler taşırlar. Başka bir deyişle, herşey sıfırdan başlamaz. Ancak, ayrı bir kimliğe sahip olabilen toplumlar, tüm bu ögelere kendi damgalarını basarlar. örnegin, İslam dininde de söz  gelimi eski Mısır inançlarından, Yahudilikten ve Hıristiyanlıktan izler görülür, ama bunlar, İslamiyetin apayrı bir din olarak varlık kazanmasını engellememiştir. çünkü, İslamiyet bu etkilerin tümünü kendi potasında eriterek, kendi damgasını basmıştır.

mezhepler boyutu belki bir oranda yol gösterebilir ama her zaman asli kökeninden çıkmanın daha yararlı olduguna inanıyorum.

nedir asli olan müslümanlıgın kitabı kuran elbette.islamla ne kadar örtüşüp örtüşmedigini aleviligin
en iyi kanıtı degilmidir.
mezhep leri bi kenara bırakın.kuran ı bile yorumlayan , islam alimleri bazı noktalarda ayrıştıklarını biliyoruz.
kaldıki mezhep boyutuda bizi yanıltır diye düşünüyorum.