20.07.19/11:24

Kuran ve Evrim Teorisi

Başlatan deniz, 17.06.04/11:43

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kursatotcu

rüya görüyomusunuz görüyosanız orada karar verdiğinizi görüyomusunuz görüyorsanız kendinizi hür hissediyomusunuz. hissediyosanız peki o rüyayı berlirleyen sizmisiniz hayır diyosanız eeeeeee orada da düşünce var günlük hayatta uyanıkkende düşünceniz var. siz uyandığınızda yanıldığınızı anlıyorsunuz rüyaymış be diyorsunuz. (hanginiz rüyadayken rüyada olduğunun farkındadır) ama kendinizi hür hissetmiştiniz. ancak böyle hissetmenizin hür olduğunuz anlamına gelmediğini (rüyada) gördünüz. madem öyle uyanıkken de hür olduğunuz dan nasıl emin olabiliyorsunuz? düşünceyse uykuda da düşünce var , seçim var... yaaaaaaaaaaaaaaaaaa

delkanlı gibi nası delil ama

not: mircana cevap:o aşil dediğin paradoks maradoks değil. aha onun cevabı:

elealı zenon bunu dedi : şunu kasdetti; dedi ki önde bir kaplumbağa var mesela 10 metre ilerde arkasında da ordunun en hızlı koşucusu aşil var. bu aşil kaplumbağayı geçemez dedi. şöyle delil getirdi : bu aralarındaki mesafe sonludur ama bu sonlu mesafe sonsuza kadar bölünür dedi. dediğin gibi aşil koşuyor aradaki mesefeyi kapamaya çalışıyor. ama bu mesafe sonsuza kadar bölünüyor, şeklinde bir ön kabul yaptı ve sonlu bir sürede, sonsuz bölünme, katedilemez dedi yani önce mesafenin yarısını koşacak sonra yarısını sonra yarısını böyle gider ve bu bölünmede sonsuza kadar gider. dedi ve sonsuza kadar giden bir bölünme sonlu olan bir mekan yani 10 metre,sonlu bir zamanda katedilemez dedi olay bu

aslında atom yoktur ve dediğinin aslıda yoktur

Yeni karar aldım: Kuran hakiki anlamda allahın kelamı değildir   , o konuşmaz ki kelamı olsun , sesi yok ki konuşması olsun.    Kurandaki bu ayet işu manaya alacağım:  bize haber veriyor Kuranda ya, mecazen kelamı deniyor diyorum.

kursatotcu

not:hadis sonradan olan demektir.  ezeli:başlangıcı olmayan,  hep  varolan manasındadır. alem: allahtan başka herşey demektir
kadim: ezeli demektir.

*** aleme hadis diyenlere soru:  alemin yaratılmasıyla allahın zatı arasında zaman geçti mi  bizim ölçülerimize göre 1saniye olsa dahi?  derler ki: hayır çünkü zaman alemle başladı ondan önce zaman yoktu   
cevap: o halde alem kadim olmaz mı çünkü demenize göre allahın zatı ile alemin varlığa gelmesi arasında zaman geçmedi o halde siz neden aleme hadis diyorsunuz bununla ne kasdediyosunuz diye sorunca derler ki allah alemden zaman olarak değil zat olarak öncedir derler de ki: dediğiniz gibi ezeliliğin manası öncesinde zamanın olmadığı şey demek değil mi? işte siz diyorsunuz ki: "alemin öncesinde zaman geçmedi."  bu laf ise alem hep vardı manasına gelir.  zira allah alemden zaman olarak değil zat olarak öncedir demek şu demektir. allah alemden zaman olarak önce değil manasına gelir bu da şu sonucu çikarır o halde allah ya alemle beraber varlıktaydı ya da alemden sonra varlıktaydı alemden sonra varlıktaydı denemeyeği için tek seçenek allah alemle beraber varlıktaydı demek gerekir yani alem ezelidir demek gerekir

***********************************************

allah olacakları ezeli olarak biliyorsa aleme ezelidir demek gerekmez mi?    zaten yaratmasını  ilmindekilerin varlık sahasına ilmine göre çıkması manasında alırsak bu anlam çıkıyor zaten
*******************************************

aleme ve zamana hadis diyenelere sorarız (yani zamanı allah yarattı diyenlere) sorarız: her sonralığın öncesi vardır ama öncelikte zaman kavramıdır o bakımdan bu, şu manaya gelir:  zamandan önce de zaman vardı manasına gelir ki manasızdır.
******************

zaman yok diyenlere soruyorum: o halde neye göre aleme hadis diyorsunuz

*****************

eğer derlerse ki : "alem ile allahın zatı arasında zaman geçmiştir ancak ne kadar geçtiğini bilemeyiz" derlerse
cevap: sorarız,  bu süre sonlu mu  yoksa sonsuz mu?   sonsuz derse
deriz ki: sonsuz zaman tüketilemez ve sonuna varılamaz buna göre alemin varlığa gelmemesi gerekirdi,  varlıkta olduğuna göre bu sözünüz yanlış demektir.
eğer bu geçen süre sonlu derlerse
cevap: sorarız allahın zatı ezeli mi 
evet der, ezeliyetten sonra ifadesi kullanıldığında , bu sonralıktan , sonlu bir zaman dilimi kasdediliyorsa, o halde bu ifade çelişki olur. çünkü bu sonlu zaman  dilimine sonlu demek için bu zaman diliminin bir başlangıç ve bitişi gerekir. evet, bitişine alemin varlığa gelişini delil getirebilirler ancak başlangıcına delil getiremezler. çünkü ezelden sonra ifadesi önemlidir. zira ezeliyetin başkangıcı yoktur dolayısıyla bu aradaki süre sonludur denemez çünkü ölçülemeyen başlangıcı olmayan süreye sonlu sınırlı süre denemez
  o yüzden bu sonlu zaman dedikleri dilimin, sürenin,  başı ve başlangıcı olmadığından bu süreye sonlu denemez, sonsuz demek durumunda kalırlar. 
  eğer bu andaki süreye  sosuz derlerse 
cevap: sonsuz bir süre tüketilebilir mi, sonuna varılabilir mi? diyesorarız.
hayır derler.
deriz ki: o halde neden buna sonlu sınırlı bir süre dediniz ?

****************************************

allah ezeli, ilmi ezeli, bilmesi ezeli
yaratmayı ilmindekilerin ilmine göre varlık sahasına çıkması olarak tanımladık
soruyorum: allahın bilinenleri bilmesi zaman alır mı? 
zaman almaz denirse
  o halde ilk ( madde veya maddelerin, cisim veya cisimlerin soyut veya somut madde,  düşünce latif cisim,  elma kesif cisim ) cisim veya cisimler,            ezeli olarak varlıktaydı demektir.

************************

atom meselesinde açıklama yapmıştım  atom yani bölünemeyen parça yok demiştim.
ancak sonsuza kadar bölünmeside imkansız olduğundan, çünkü sonsuz tüketilemez , tüketilemeyeni tüketmek imkansız olduğundan, sonsuza dek bölünme de imkansız demektir.    öyleyse atom yoktur.

*********************

zaman ezeli diyenlere
soruyorum: ezelilik ölçülmez ki zamana ezeli diyorsunuz,  ve ezeliliğin başlangıcı yok ki ölçülsün?  başlangıcı olmayan şeyin ölçüsü olmaz.  zaman ise ölçü demektir.  o halde ezeli zaman  olamaz imkansızdır.
yani sonuçt olarak zaman yoktur . ama bizde olan zaman kavramlarını (saat, gün, önce, sonra gibi) allah vareder.  hakiki anlamda ise zaman yoktur.

eylül

''darwin mevzusu'' dediğin darwin in doğal seleksiyonla evrim teorisi nin din başlığı altında tartışılması saçmadır. anlamsızdır.

bunun dinlerinizle bir ilgisi yoktur, zira bu bir biyoloji yani bilim teorisidir.

yaptığın alıntılara dinsel konseptlerle yorum yazman bir problemin çözümüne bakıp şu iki sayı yan yana güzel durmuyor demek kadar absürddür.

ilgi ya da bilgin var mı bilmiyorum ama; biyolojide hemen hemen herşey evrim teorisiyle anlam kazanır, evrim teorisinin doğruluğu kabul edilerek üzerine bir şeyler konulur. ve bilimde doğruluğun kanıtlanması değil yanlışlığın gösterilmesi söz konusudur.

not; buna ikna ya da saldırı amaçlı bir şeyler yazmana gerek yok. sadece bu konunun buradaki yersizliğini ve saçmalığını göstermeye çalışıyorum.

buz

fiziği felsefeden ayrımak nasıl bir cinayetse herhangi bir felsefeyi herhangi bir bilimden ayrımak o kadar cinaidir.

hmm..buradakileri bilmiyroum saçma mı...

okumaya üşeniyorum,kürşat arkadaşın hızına yetişmem zor gibi.. :)

ama bilimle düşünmek arasında düşünmekle hayal ya da gerçek arasında sıkı bir ilişki varken dinleri olanların durumu  çok da rahatsız etmemeli ya da rahatsızlığın temeli daha sağlıklı incelenmeli.


kursatotcu

bakın bu konuştuğum şahıs konuşma öncesinde "zamanı allah yaratır" diyordu konuşma sonrası ise "zamanı allah yaratmaz" dedi. acayip bir konuşma. aleme ezeli diyorum ya, onu ispatlıyorum. derin konuların en derinlerinden bu konu yaaaaaaaaaa hani yorumlarınız bakim...

kursat:
konuya girelim
kursat:
alem yani (allahtan başka herşey demektir) sonradanmı varoldu yoksa ezelden(başlangıcı olmayan, hep vardı ) beri var mıydı
umut:
sonrası öncesi yok bana göre sadece tanrı için tek bir zaman dilimi var şimdi
umut:
anar siz ne düşünüyosunuz
kursat:
zamanı allah mı yarattı
umut:
evet
kursat:
anar ne diyon
Anar AGAYAROV :
evet..
Anar AGAYAROV :
allahdan once denilen bi kavram yoktur
kursat:
sonradan mı yarattı zamanı
umut:
bana göre geçmiş ve gelecek insanın illüzyonu
umut:
zaman da bir illüzyon
umut:
zaman yok bence zihnimizin yanılsaması
Anar AGAYAROV :
aynen
kursat:
bencede zaman yıok
kursat:
ama sorularıma kısa net cevap verin siz
kursat:
sonradan mı yarattı zamanı

Anar AGAYAROV :
ewet
umut:
sonra yok ki tanrı için
umut:
insan için sonra var
kursat:
yani ben soracam ya ikiniz de ayrı ayrı cevap verin diyorun okey mi
umut:
zaman insana göre var bence
Anar AGAYAROV :
okey hoca
kursat:
madem zaman sonradan yaratıldı o halde bu sonranında öncesi olması gerekmez mi
umut:
sonradan yaratılmadı diyorum ben
Anar AGAYAROV :
tamam yanitlayayim
Anar AGAYAROV :
kursatcim sen Kurana inniyon mu?
kursat:
bi anar yanıtlasında o zaman
kursat:
evt
Anar AGAYAROV :
oke..
Anar AGAYAROV :
guzel..
Anar AGAYAROV :
lem yelid ve lem yuled ve lem yekullahu kufuven ahed..
Anar AGAYAROV :
ne anlama geliyo sence?
kursat:
doğmamış doğurmamış eşi ve benzeri yoktur
Anar AGAYAROV :
heh..
Anar AGAYAROV :
yani allah ezeli ve ebedidir
Anar AGAYAROV :
dimi?
kursat:
evet
Anar AGAYAROV :
afferim.. dine geliyon ha
Anar AGAYAROV :
e o zaman bunu tartismanin anlami var mi?
kursat:
en derin konudur desem ne dersin
umut:
din tartışılmaz ki tartışılsa din değil felsefe olur
kursat:
tartışılır konuşulur düşünülür
kursat:
neye inandığını bilmelisin
Anar AGAYAROV :
hocam bence sheriet tartisilir.. din tartisilmaz
umut:
ben çıkıyorum kendinize iyi bakın en güzel öykülerde kalın
kursat:
ok
umut:
güzel günler
Anar AGAYAROV :
sana d

umut konuşmadan ayrıldı.

kursat:
bak devam edelim çok şaşıracan
Anar AGAYAROV :
edelim hocam
kursat:
madem zaman sonradan yaratıldı o halde bu sonranında öncesi olması gerekmez mi

kursat:
ne diyon
Anar AGAYAROV :
zaman kendiliginde
Anar AGAYAROV :
ortam icin degisen bi sey
Anar AGAYAROV :
yani bizim icin zaman oncesi ola bilir
Anar AGAYAROV :
fakat allah icin boyle bi sey soz konusu diil
kursat:
sorumu anlamadın galiba
kursat:
diyorum ki alem sonradan ise her sonradan olanın öncesi yok mu ve neye göre sonradan
Anar AGAYAROV :
ha..
Anar AGAYAROV :
aslinda guzel soru
Anar AGAYAROV :
zaten
Anar AGAYAROV :
allah ol diye yaratdi.. deniyor kuranda
Anar AGAYAROV :
e o zaman hic bir sey yokmuydu ki?
kursat:
sen cevap ver
kursat:
sonradan ise neyden sonra
kursat:
evet
kursat:
konuyumu değiştireyim
kursat:
allahın iradesi varmı
Anar AGAYAROV :
yok..
Anar AGAYAROV :
oncekinin cevabi noldu?
kursat:
ben biliyorumzaten
kursat:
çok zor konu dedim sana
Anar AGAYAROV :
e o zaman yaz biz de bilelim.. cahillik ishte.. hosh gor..
kursat:
neydikonu
kursat:
şeymi
Anar AGAYAROV :
zaman
kursat:
hani zaman sonradan yaratıldı derlerse o mu
Anar AGAYAROV :
aha
kursat:
bkşimdianar
kursat:
sonradan "yaratıldı zaman" sözü aslında saçmadır çünkü
Anar AGAYAROV :
cunki zaman gorecelidir
kursat:
her sonradan olanın öncesi olması gerekmez mi sence
Anar AGAYAROV :
gerekit
kursat:
peki ama önce dediğimiz vakit zaten bir zaman kavramını kabul etmiş olmuyormuyuz
Anar AGAYAROV :
ediyoz
kursat:
o halde mana şu olmuyor mu: "zamanın yaratılmasından önce de zaman vardı" bu mana çıkmıyor mu
Anar AGAYAROV :
hihih
Anar AGAYAROV :
oyle oluyo bir az
kursat:
çıkıyor dimi
kursat:
ama bu saçma değil mi
Anar AGAYAROV :
saccccmmmaaa
kursat:
yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
kursat:
demeki "zaman sonradan yaratıldı" denemiyor, bunu kabul ettin mi
Anar AGAYAROV :
ettik
kursat:
vy be
kursat:
senin gibi türk gerçekten görmedim
Anar AGAYAROV :
ben turk degilim ki..
kursat:
yeniliklere açık birisin
Anar AGAYAROV :

Anar AGAYAROV :
azerbaycanliyim
kursat:
biliyorum
Anar AGAYAROV :
genel olarak turkum
kursat:
yani senin gibi manasında kullandım
kursat:
bi acayipsin
Anar AGAYAROV :
oke tezahurat yapmayalim
Anar AGAYAROV :
aynen !
kursat:
bu özelliğini kullanmalısın
Anar AGAYAROV :
arkadaslar Anar Acayip diye hitap ederler
Anar AGAYAROV :
nirde kullanayim?
kursat:
yani ilk defa duyduğun birşey eğer sana doğru geliyorsa hemen eski görşünü terkediyorsun
kursat:
çokönemlibir özellik
kursat:
yani ilimde kullan
Anar AGAYAROV :
hocam mantik denen bi sey var.. eger mantiga yatiyosa kabul ederim ben
Anar AGAYAROV :
mantik benim icin cok onemli.. meslegim gereyi
Anar AGAYAROV :

kursat:
devam edelim
Anar AGAYAROV :
oke..
Anar AGAYAROV :
sacma oldugunu kabul etdik..
kursat:
yani zamanın yaratılmış olduğunun saçma bir görüş olduğunu değilmi
Anar AGAYAROV :
ewt
kursat:
o halde bana söylermisin alem ( allahtan başka herşey ) sonra derken neyi kasdediyorsun
Anar AGAYAROV :
dur bi dk..
kursat:
ok
Anar AGAYAROV :
yani sen alemin allah tarafindan yaratilmadigini mi iddia ediyon?
Anar AGAYAROV :
anadimmi?
kursat:
heyecanlandın mı
Anar AGAYAROV :

kursat:
ben zaten allahın yaratma sıfatı yok diyorum
Anar AGAYAROV :
hmm
Anar AGAYAROV :
ilginc
Anar AGAYAROV :
o zaman bunlari kim yaratdi?
kursat:
ama alemin sebebi alalhtır diyorum alemi vareden alalhtır diyorum
kursat:
anlatacam sana
Anar AGAYAROV :
ok.
Anar AGAYAROV :
devam edeli,
Anar AGAYAROV :
kabul edelim ki.. allah bunlari sonradan yaratmadi..
Anar AGAYAROV :
zaten "sonradan" olamaz...
Anar AGAYAROV :
onceden olmadigi icin
Anar AGAYAROV :
ewt hocam devam
kursat:
vay be
kursat:
ne diyorsun bişeymi dicen
Anar AGAYAROV :
yok.. hala dinliyom seni
kursat:
haaaaaaaa
kursat:
nediyoduk
Anar AGAYAROV :
o halde bana söylermisin alem ( allahtan başka herşey ) sonra derken neyi kasdediyorsun

Anar AGAYAROV :
dedin
kursat:
ha
kursat:
eğer derlerse ki bize alemden önce zaman vardı derlerse
Anar AGAYAROV :
aptalmisin olm derim ben
Anar AGAYAROV :

kursat:
sorarız bu zaman sonlu mu, sonsuz mu
Anar AGAYAROV :
bu durumda sonlu oluyo
kursat:
va be
Anar AGAYAROV :
yani eger ki daha sonra o zaman kapanip da bu zaman yarandiysa
Anar AGAYAROV :

kursat:
devam ediyorum
kursat:
sonlu derse
kursat:
şöyle sıkıştırırım
kursat:
peki size göre bu sonlu zamanın bitiş vakti belli değil mi? ve bu bitiş vakti de alemin varolması değil mi derim evet derler . anladın mı anar
Anar AGAYAROV :
ewet oyle derler
kursat:
derim ki ancak size göre bu sonlu zaman diliminin başlangıç vakti belli mi diye sorarım ne diyecekler o zaman sence
kursat:
evet
kursat:
ordamısın
Anar AGAYAROV :
yok belli degil
Anar AGAYAROV :
derler
Anar AGAYAROV :
cunki o zaman tum alemin yashini bilmish olurlar
kursat:
neden öyle derler sence
Anar AGAYAROV :
cunki o zaman tum alemin yashini bilmish olurlar

kursat:
bak anar şundan belli değil derler
kursat:
çünkü allahın zatından sonra ve alemin başlamasından önce zaman var dediler ya
Anar AGAYAROV :
ee?
kursat:
alalh zaten ezeli başlangıcı olmayan öncesinde zaman geçmemiş olan
kursat:
dolayısıyla bir başlangıç veremiyorlar bu bahsettikleri sonlu süreye
kursat:
okeymi
Anar AGAYAROV :
oke
kursat:
peki ama başlangıcı olmayan bir süreye, sınırlı ve sonlu süre denebilir mi, sonlu süre için bir başlangıç ve bitiş lazım değilmi
Anar AGAYAROV :
lasim
kursat:
o halde bunların bahsettikleri süreye mantıken sonlu denemez değil mi
Anar AGAYAROV :
denmez
Anar AGAYAROV :
basi belli degil sonu belli degil nasil sonlu olur?
kursat:
peki bunlar bu süreye sonlu diyemeyince sonsuz demeye mecbur kalmadılar mı
Anar AGAYAROV :
kaldilar hocam kaldilar
Anar AGAYAROV :
uraaa
Anar AGAYAROV :

kursat:
sonuna belli diyorlar, sonu alemin varlığa gelmesi diyorlar karıştırma
kursat:
okeymi
Anar AGAYAROV :
o zaman bu ne zaman olmush sorusunu verdik zaten
kursat:
şimdi onlar bu süreye sonsuz dediler ya bak ne diyecem
Anar AGAYAROV :
ney?
kursat:
sonsuz zaman tüketilebilir mi, sonuna varılabilir mi
Anar AGAYAROV :
sonsuzsa yok
Anar AGAYAROV :
zaten sonsuz ne demek tukenmez demek
kursat:
vay be
kursat:
ama eğer bu aradaki zaman dilimi sonsuz olsaydı alem varlığa gelebilir miydi
Anar AGAYAROV :
mantikca yok
kursat:
neden
Anar AGAYAROV :
aradki dilim tukenmez.. dolayisiyla sonlu olmaz.. ve sonu olmadigi icin shimdiki zamanin baslangici olamaz
kursat:
vay be
kursat:
ama alem varlığa geldiğine göre bu aradaki zaman dilimine sonsuz da diyemiyoruz öyle mi
Anar AGAYAROV :
aynen..
Anar AGAYAROV :
inkarin inkari kurali
kursat:
bak şimdi ne noktaya geldin anar. iyi düşün ve bana bundan sence ne sonuç çıkabileceğini söyle (soruyorum ve merak ediyorum benimle konuşmak seni korkutuyormu)
kursat:
seni geldiğin bu noktayı çevrendeki insanların tamamına yakını lanetler ve seni kafir görürler

kursatotcu

zaman ezeli diyenlere
soruyorum: ezelilik ölçülmez ki zamana ezeli diyorsunuz, ve ezeliliğin başlangıcı yok ki ölçülsün? başlangıcı olmayan şeyin ölçüsü olmaz. zaman ise ölçü demektir. o halde ezeli zaman olamaz imkansızdır.
yani sonuçt olarak zaman yoktur . ama bizde olan zaman kavramlarını (saat, gün, önce, sonra gibi) allah vareder. hakiki anlamda ise zaman yoktur.

kursatotcu

zamanı allah varetti diyenlere soruyorum: allahın her varettiği cisim midir yani şekli var mı? evet dersen, peki bu şekli olan bir mekan kaplar mı yani bir yerde mi evet dersen, soruyorum: o halde zaman nerede?

ZeRDuShT

beyler size inanamıyorum ya,
yani gerçekten de bu kadar bilgi ortaya koymaya gerek olmadığını düşünüyorum bu konuyu tartışmak için,
insanın içinde varsa vardır, yoksa yoktur... olan kendine, olmayanda kendine...
bravo walla...! ne diyim?

kursatotcu

kursat:
bu arada dün hayatımın istidlalini yaptım
kursat:
sende buna vesile oldun
kursat:
teselsülün batıl olduğuna dair delil yaptım süper
kursat:
biliyomusun o konuyu
SERHAN:
ilm-i kelamın bir düsturu
SERHAN:
Allahın varlığını teselsülün muhaliyetiyle ispatlamışlar
kursat:
evet ama kitaplarda bunun pek delili verilmez ve verilsede karışık anlaşılmıyor zayıf
kursat:
ben buldum hemde basit bir anlatımla
kursat:
anlatımmi
SERHAN:
evet, o delil bu asırda tam kafi gelmiyor
SERHAN:
anlat
kursat:
hani derlese ki bu sebep sonuç silsilesi sonsuza kadar geri gider derlerse derimki
kursat:
bu sonsuz silsile bize gelinceye kadar sonsuz diyolar ya
kursat:
ha
kursat:
bu sonsuz silsile tüketilebilirmi diye sorarım
kursat:
nedicek
kursat:
hayır dicek mantık olarak demi
SERHAN:
evet
kursat:
ben derimki ama bize bu silsilede sıra geldiğine göre demek ki bu geçmişe doğru uzanan silsile sonsuz olamaz o halde sonlu diyeceğiz
kursat:
madem sonlu o halde en başta sebepsiz sebep olmalı dicez bu da allah dicez
kursat:
nasıl
SERHAN:
çok güzel
kursat:
hem basit
SERHAN:
evet
kursat:
anlatımı hem anlaması kolay
kursat:
sen vesile oldun bunai
SERHAN:
neden, ben ne söyledim ki
kursat:
iki de bir bana ezeli sonsuz geri giden değil diye diye kafama bunu çaktın
kursat:
bende bu konuyu değil, başka bir konuyu düşünürken birden farkettim ki bu delil tesellsülün batıllığını ispatlıyor yani bende farkında olmadan yaptım bunu
kursat:
aslında ben bu konuyu çözmeyi yıllardan beri istiyordum
SERHAN:
buna çok sevindim. Hakikati gerçekten araştıran biri olduğun anlaşıldı
kursat:
çünkü dikkat edersen kitaplarda teselsül batıldır diyorlar genelde delil vermiyorlardı
SERHAN:
evet
kursat:
verdiklerinde çok karmaşık hatta ben iki tanesini kitaba yazmıştım ancak araştırma sonucu o delilleri zayıf olduğunu anladığım için kitaptan çıkarmıştım
kursat:
bak bu delil öyle önemli ki neden mi
kursat:
çünkü allahı inkar etmede aslında kullanılan en önemli yol bu konudur
kursat:
derler ki geçmişe sonsuz yıl giden bir ezeliyet düşün işte alemde böyledir başlangıçsızdır böyle geldi böyle gider derler ve allahı işe karıştırmazlar
kursat:
oysa bu yaptığım delille geçmişe doğru sonsuz bir geri gidişin olmadığı ispatlanmış oldu
kursat:
böylece onlar da bu silsilenin sonlu dolayısıyla bir etken sebebi, sebepsiz sebebi olduğunu kabul etmeye mecbur kalacaklar
kursat:
hayati önemi olan bir delildir
kursat:
nediyorsun
SERHAN:
evet, gerçekten çok büyük bir delil.


islamdakader.cjb.net bu kitapta sitede gazalinin insanın özgür iradesi yok dediği yerlerin sayfa numarasını veriyorum bakın.
kursat:
13 ve 14 de devam ediyor
kursat:
17 in alt kısmında
kursat:
18 i komple kopyala
kursat:
19 u komple kopyala
kursat:
20 i komple kopyala
kursat:
21i kopyala komple
kursat:
bak sayfa 49 da maturidinin kitabının incelenmesi var çelişkileri var o sayfayı komple kopyala
kursat:
50 inci sayfayı da komple

deniz

sebep sonuç ilişkisi tanrının varlığı konusunda zaten hep dile getirilen bir şey.

ilk sebebin tanrı olması da zaten bu teoriye dayanıyor.

neyi yeni bulduğunu anlamadım kürşat ??