20.06.19/09:35

Görücü usulü evlilik

Başlatan deniz, 17.06.04/11:47

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

deniz


Evliliğe niyetlendiğinizde ilk probleminiz tabiki uygun bir eş bulmak.

Uygun bir eş nasıl bulunur?
Görücü usulü dediğimiz aracılar vasıtasıyla eş bulma yöntemi sıhhatli midir?
Modern aracı kurumları vasıtasıyla eş bulmak da görücü usulüne girer mi?

Siz hangi yolla eş bulmayı arzulardınız?

Leonardo

her yolu deneyip bulamayan var...

deniz

görücülü usulü evliliği bilmek lazım.

1. bi kere kızı görmeden almak değil. çok az geri kalmış yerlerde görmeden alma uygulaması var. onları zaten tartışmıyoruz bile.

2. her iki tarafı bilen aracılar erkek tarafına öneriyorlar. o da beklentilerini karşılıyorsa kız ve erkek evlenmek kastı ile görüşmeye başlıyorlar. anlaşırlarsa söz, nişan falan filan

3. söz, nişan dönemleri flört gibi geçiyor.

-----
her ne hikmetse görücü usulü evlilikler flört ile yapılan evliliklere göre daha az boşanma ile sonuçlanıyor.

bunun sebepleri şu olabilir:

1. daha çok muhafazakar çevrelerde uygulandığı için aile kurumu daha ciddiye alınıyor.

2. aracılar her iki tarafı objektif olarak değerlendirerek evliliklerde olması gereken asgari fiziksel şartları denkleştirerek öneride bulunuyorlar. bu da duygusal olarak evlilik kararı alanlara oranla daha sağlıklı bir değerlendirme süreci.

3. aracılar evlilik öncesi ve sonrası sorunlarda aracı oluyorlar.

4. görücü usulünde ailelerde karar verme sürecine katıldıkları için sorunlara da sahipleniyorlar. bu da müstakbel ailenin ve gerçekleşen ailenin evlilik problemlerini çözmede yardımcı oluyor.

dezavatajları:

1. görücüde, evlilik olması gerektiği için yapılır. halbuki flört ile başlayan evlilikler doğal bir süreçtir.

2. flört de aşk evliliği yapılır. bu da ailenin en önemli besinidir. eğer aşk korunabilirse en ideal aile yaratılabilir.

anny bonny

haftaya tez çalışmam için edirne'ye gidiyorum. meriç ilçesine bağlı olacak köyü. bir ay orda yaşicam, trakya köylerinin sosyo-kültürel yapısındaki değişimle ilgili bir tez. bir grup çaışması, herkes farklı köylere dağılıyor. deneme mülakatı yapmak için bi kere de ön gezi için gittim.
olacak köyünün çok ilginç bir yapısı var, köyün tamamı göçmen olduğu için sanırım.
anadolu köylerine göre insan ilşkileri açısından çok daha modernler.
mesela köyde hiç boşanmış ya da ikinci evliliğini yapmış insan yok. ve kimle mülakat yaptıysam, ki 70 yaşında bi amcayla da yaptım, türk yapısında pek görülmediği üzre karısını sevdiğini söylüyor.
evliliğin sosyal yönü bi yana, romantik yönlerini de yaşıyolar.
tabi araştırma bittiğinde çıkacak ortaya sebepleri ama dah şimdiden şöyle bi ipucu var elimde.
köyde görücü usulü evlilik yok. kadın erkek ilişkilerinde büyük kısıtlamalar yok. evliliğin sevdiğin insanla yapılması gerektiğini düşünüyolar ve aileler çok müdahaleci davranmıyolar. yani köyde üç kuşaktır nerdeyse herkes sevdiğği insanla evleniyor.

marcos

Bu usul bende Görucu degil Örucu usulu..

eylül

kendine göre bir mantığı var tabi.
eski zamanlar için diyorum ama, şu an için ''saçmalık'' desek tam yeri
çocuklar birbirini tanımıyor,
anne mahallenin kızlarını tanıyor, tabi oğlunu da iyi tanıyor. uygun olduğunu düşündüğünü o seçiyor.
yoksa oğlanın kızları tanıyıp da seçme şansı /ya da tersi ,zaten yok.
eski zamanın koşullarına göre mantıklı ..
zaten işa yaramayacak bir şey olsa bu kadar zaman sürmezdi.
ama artık geçti.
;)
böyle şeylere gerek yok.

Leonardo

ben emin değilim aslında... güneydoğu dışında falan kaldı mı görücü usülü? benim dedemin köyünde bile yok. hata dedem babaanemi kaçırıp da evlenmiş.

eylül

ee..benim de babamın dedsesi karısını kaçırmış. hem anlaşarak da değil baya kaçırmış.adam eşkiyaymış. puhahaha.
ama hala var görücü usulü.emin olabilirsin.

TutuK


Bir de beşik kertmesi (doğru mu yazdım emin değilim) var o da görücü usulu evliliğe mi girerki? Bazen iki taraf yıllarca birbirini görmüyo, bi evlendiklerinde görüyolar.

Bunun dışında şirket evliliklerine destek amaçlı yönetici cocuklarının  evlilikleri var, oda görücü usulü mü olur ki...

Bir sürü var :unsure:

fatih

Alıntı

Bunun dışında şirket evliliklerine destek amaçlı yönetici cocuklarının  evlilikleri var, oda görücü usulü mü olur ki...


hayir,ona gorucu usulu degil,hadi bi sirket daha kuralim evliligi diyorlar :)