20.07.19/11:23

İslami Semboller?

Başlatan lebiderya, 31.05.08/12:02

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

lebiderya

nur suresi
...Peygamberin size yaptığı çağrıyı, birbirinize yaptığınız çağrı gibi değerlendirmeyin! İçinizden birbirini siper ederek sıvışıp sıvışıp gidenleri Allah mutlaka biliyor. Artık onun emrine aykırı davrananlar, başlarına bir fitnenin veya acı bir azabın gelmesinden çekinsinler!
...
      Burada Hz.Peygamber (s.av.) e sadece ismiyle hitap etmenin veya kendisinden bahsederken sırf ismini söylemenin, ümmetlik terbiyesi ile bağdaşmayacağını ifade etmektedir.

deliçocuk

labiderya iyi hoşta ben sanırım peygamberlere ismi ile hitap edenler zaten ümmetçilik yapmayan insanlardır we nur suresi pek bişey ifade etmeyenlerdir... yani temel aldığı yer kuran (sure ayet) deildir... neden açtın bu başlığı...?merak ettim...

-459.4

Nerede öyle demek istiyor..
Pek bi alakasız geldi, yorum kısmı..

lebiderya

haklısınız, eksi değilmi öyle yazmışlar öyle ise hoşgeldiniz. Tefsirlerde devamı, ordan çıkmıyor.Fakat bazı sureler adı geçtikçe anılmasını sık sık vurgular.
Deliçocuk sen anlamazsan bile anlayan anlayacaktır. Hatta bu varlığı burda kaldıramayan da olacaktır. aynen Atatürk' ün nutuk söylevinin başında memleketimizi yıkmak için uğraşanların varlığına değindiği gibi.Ben onlara dokunmak istedim. okey.
Bunuda küfürle argo ile değil ,ılımlı ve olması gerektiği gibi. Her yönden farklı düşüceye sahip olanı bilip, ona bir saldırı olarak değil (Bu forumda yaşanan çirkin mesajlar gibi) olması gerektiği gibi. Bizler bize inişlerimizi ve çıkışlarımızı gösterecek bir yerde değil mi.incitmeye gerek kalmaksızın. sonuçta neti açtım , okudum, yazdım kapadım. geriye küfür ile anılmak ve küfür ile kendini ifade etmek. nereye kadar bir kısır döngü gibi aynı noktada dönüp durmak. ama biz sonuçta aynı noktada birleşen insanlarız. sevgi, ilgi ve paylaşım. farklı olsakda.

flzf

muhammmed muhammeddir sizin için onu hazretmi yapıcaktık bizim gibi asil yürekli insanlar için sıradan bir insan işte söylediği yalanları getirdiği bir kısım hayvan terbiyesine bağışlıyorum yani islamiyet öncesi arap toplumunun hayvanlardan farkı olmadığını hep siz söylersiniz biz değil :)

deliçocuk

31.05.08/12:40 #5 Son düzenlenme: 31.05.08/12:44 deliçocuk
tamam ben anlamasamda anlayanlar çıkacaktır bundan süpem yok... ama bu hazır lokmacılık niye... ben iyi niyetim we samimiyetimle soyledim... zira bahsettiyin hakaret we küfü erbabı olsaydım banada anlatma gereksinimi duyardın... neyse ben zaten anlayacağımı anlamışım...mewlananın  bi sözü geldi aklıma... istediyin kadar anlat karsıdakinin anladıı kadarsın... sen hele bana bi anlataydın ondan sonra anlayan analadı diyeydin... sorun deil...

bide sewgi we hoşgörü diyorsunda başlığın emir kipi ile yazılması biraz tuhaf durmuyormu sence

lebiderya

Alıntı yapılan: flzf - 31.05.08/12:38
muhammmed muhammeddir sizin için onu hazretmi yapıcaktık bizim gibi asil yürekli insanlar için sıradan bir insan işte söylediği yalanları getirdiği bir kısım hayvan terbiyesine bağışlıyorum yani islamiyet öncesi arap toplumunun hayvanlardan farkı olmadığını hep siz söylersiniz biz değil :)

araplarla bağım yoktur. Nasıl bir halk olduklarıda.Ben benden sorumluyum ancak. kendime ve başkasına zarar vermeden insanca yaşayıp, yaşatabilmek.siz asil ve ben zavallı olabilirim. peygamberimin terbiyesine muhtaç bir hayvan. siz asiller rahat olun. bende.ben öyle bişi demedim.diyene cevap verebilirsin. benim vaktim arapları incelemek olamıyor. zaman çok çabuk geçip günlük işlerimizde bir ibadet sonuçta, bunların yarım kalması ise sorumluluktan kaçmak demek. yoksa tabiki herşeyi bilmek gerek. olur olmaz bilgileri sermek değil tabi.sentezi iyi yapmak ve konuşmak gerek.

eldiven

Alıntı yapılan: lebiderya
Artık onun emrine aykırı davrananlar, başlarına bir fitnenin veya acı bir azabın gelmesinden çekinsinler!



Bu sureye göre anlaşılan "Tanrı ve Tanrıdan gelenler" Ceza sistemi ile anılıyor ve bu yüzden saygınlık var...

lebiderya

Alıntı yapılan: deliçocuk - 31.05.08/12:15
labiderya iyi hoşta ben sanırım peygamberlere ismi ile hitap edenler zaten ümmetçilik yapmayan insanlardır we nur suresi pek bişey ifade etmeyenlerdir... yani temel aldığı yer kuran (sure ayet) deildir... neden açtın bu başlığı...?merak ettim...

burdan çıkardığım anlam açık ve seçik inanan zaten saygı ile anar, inanmayan ise bişi ifade etmez, bu konuya ne gerek vardı demişsin.
     bende merakının cevabı olarak, inançlara incitici olarak yaklaşıldığını. herkez anladığı kadardır doğru, bu kadar anlam çıkarıp, gerekli gördüğümü yazmışım. yetersiz ise yarım kalmasın.herkezin anladığı ortak bir dil vardır sanırım. bulabiliriz bunu.

AKHENATON

öncelikle saygısızlık olarak adlandırdığınız davranışları belirtin.düşünmek saygısızlıksa , saygısızım sonsuza kadar.