18.07.19/06:46

İslami Semboller?

Başlatan lebiderya, 31.05.08/12:02

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kelime

ramses nerden sallıyorsun böyle anlamıyorum. alıntı:

Hilal Arapların fethinden önce de Sasani İmparatorluğunun sembolüydü. Arapların imparatorluğu ele geçirmesinden sonra sembol Müslüman idareciler tarafından benimsendi ve güçlerinin sembolü olarak muhafaza edildi. Hilal aynı zamanda Osmanlı İmparatorluğunun da sembolüydü.

flzf

islamın kendi gibi siyah........
ve kara çarşafdan oldum olasıda tiksinmişimdir

conan

Alıntı yapılan: kelime - 24.06.08/13:58
ramses nerden sallıyorsun böyle anlamıyorum. alıntı:

Hilal Arapların fethinden önce de Sasani İmparatorluğunun sembolüydü. Arapların imparatorluğu ele geçirmesinden sonra sembol Müslüman idareciler tarafından benimsendi ve güçlerinin sembolü olarak muhafaza edildi. Hilal aynı zamanda Osmanlı İmparatorluğunun da sembolüydü.


Türklerde kullanmıştır.
Karaçarşafın islamla alakası yoktur.

nisan

Peygamber bircok inanan insan icin Islamiyetin iki sembolunden biridir. Islamiyette one cikan iki oge peygamber(hayati,ogrettikleri vs.), digeri de Kuran'dir. Islamiyete inanmis olan kisiler hayatin icinde dinsel ibadetlerini hatta cokca yasam bicimlerini bu iki oge'nin ogretileri uzerinde yogunlastirirlar. Kuran'siz bir islam dusunulemeyecegi gibi, peygambersiz bir islam da dusunulemez.

Denilir ki Kuran evrenseldir. Evrensel demek her caga ve her cagdaki insana hitap edebilme ozelligidir. Bu hitabin ardinda mutlak anlamda bir inanc olmasi gerekli degildir. Cunku yaratici kitabini indirip peygamberini yollarken, sadece inananlara yolladim gibi bir amac icinde hic olmamistir kitabin iceriginden okuyup anladigiklarimiza gore..

Boylesi birsey  zaten kitabin insanliga inmesi ile celisir.

Inanan bir insan kitabini inanciyla birlikte okuyup, inancinin terbiyesi geregi peygamberini anarken  gerekli olan selam ve salat'i kisaltmalarla ifade edebilir bu onun uygulama ozgurlugudur. Kaldi ki bircok musluman bunu bugun uygulamamaktadir.

Inanmayan bir insan da kitabi veya peygamberin hayatini okuyabilir. Sonucta elimize aldigimiz bir kitaptir ve tum insanligin okunmasina aciktir. 

Bu yuzden inanmayan bir insanin gereken kisaltmalari yazmamasi, ummete dahil olmadigi icin kendisinden ummet terbiyesinin beklenmesi mantik disidir. Kaldi ki konuyla ilgili bir hadisti saniyorum mevcuttur.

"Zorlastirmayiniz, kolaylastiriniz "icerikli...

Bu sebeple bu tur, bir nevi dayatma  islamiyet dini disindadir. Sadece gercekten bu konular hakkinda tartisma yapmak isteyenleri itici bir rol oynar.

Peygamber dahi yasarken ashabina veya ummetine boyle bir zorunluluk getirmemis, kendisini one cikarmamis (ki cok rahat cikarabilirdi) daima mutevazi davranmis ve oyle yasamistir.

Hicbir zaman da birebir kendisi olunmasini emretmemistir. Kendisi gibi davranilmasini yasamasini ogutlemistir insanlara ,zorlamamistir.
Keza kitapta da boyle bir kisaltmasi ile ilgili yazili bir dayatma yoktur.

Bu yuzden insan kendi inancina saygi isterken, karsidakinin inancina veya inancsizligina da saygi gostermelidir.
Inancli bir musluman,  Isa'dan bahsederken veya tartisirken, adini andiginda bir hristiyanin musluman kisiden hac cikarmasini istemesi ne kadar abesse, bu konuda peygamberin kisaltmasinin yazilmasi gerektiginin dile getirilmesi o kadar abestir.