21.07.19/17:20

Türban siyasi mi?

Başlatan ramses, 24.06.08/12:16

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ramses

24.06.08/12:16 Son düzenlenme: 24.06.08/16:35 cosinus78
Türban siyasiyse; Poşu,Yeşil Parka, Tesbih vb bunlarda siyasi o zaman.

kelime

siyasi olmayan bir kıyafet var mı ?
kravat ta siyasi.

insan yaşamındaki tüm unsurlar ile kafasındaki siyasi anlayışı az çok yansıtır.

türban da siyasidir bu çerçede. asıl hedef temsil ettiği siyasetin kendisi.

-459.4

Her hareket, her kıyafet, her davranış kişinin siyasi yaklaşımını gösterebilir.
Yanlız özellikle siyasi yaklaşımı göstermek için kullanılıyorsa adı "siyasi simge" olur.
Türbanda çoğu kişi için siyasi simgedir.

Velevki siyasi simge olsun:
Siyasi simge ayıp değil, günah değil, suç değil...

kelime

sen biraz siyaset çalış.

kelime

krvat konusundaki açıklamalarını bile siyasi semboller üzerinden yapıyorsun.

ona bakarsan başörtüsü de sümer rahibelerinin kıyafetidir ilk olarak. ki onlar din adına buluğdan yeni çıkmış gençlerle yatarlardı.

Fuzuli

Türban belli bir grubun siyasi figürüdür. Kravat, poşu için aynı şey söylenemez.
Kravat takan ırkçı-solcu-sağcı-dinci-gerici-aydınlanmacı insanlara rastlanabilir.
Ancak türban, milli görüş çizgisinde bir siyasi eğilimi çağrıştırır, mütedeyyinliği değil.  Türban takanların kahir ekseriyeti milli görüşçüdür.

Bu siyasi eğilimin asıl amacı ise Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucu ilkelerinin içini boşaltıp görüşleri doğrultusunda yeni bir siyasi nizam tesis etmektir.  

Bu düzende hak-ödev, hukuk-kuvvetler ayrılığı, seçim-temsiliyet müesseselerinin hangi biçimde ve düzeyde varolacağı ise meçhuldür.

Türbanı simge olarak kullanan siyasi gruplar, türban yerine başörtüsü giyimini teşvik ederek sorunu aşmak istememektedirler; çünkü çözümsüzlükten nemalanmaktır işleri.

Milli görüş çizgisinin anti-demokratik ve anti-laik karakteri yasal önemleri zaruri kılmıştır.  

Almanya'da nazizmi çağrıştıran bir saç kesimi veya siyasi bir sembolle kamusal hizmet alanında çalışmak yasaktır.
Bu örnekler çoğaltılabilir.

kelime

evet araştırdım. başörtüsü hep bir kimlik göstergesi olmuştur. sümerlerde, sonrasında hristiyanlarda ruhbanı temsil etti. sonra cahiliye araplarında özgür (köle, cariye olmayan) kadını temsil etti. islamiyetteki başörtüsü de yine cahiliye ile aynı gerekçe ile devam ettirildi. zaten islamiyet sanılanın aksine çok fazla bir değişim getirmedi.

sen bilir misin islam sonrasında cariyelerin ve köle kadınların hala -başörtüyü bırak- üstsüz dolaştıklarını ?

gobilibozo

Alıntı yapılan: kelime - 24.06.08/13:20

türban da siyasidir bu çerçede. asıl hedef temsil ettiği siyasetin kendisi.


Alıntı yapılan: -459.4 - 24.06.08/13:21
Türbanda çoğu kişi için siyasi simgedir.


Neye dayanarak siyasi simge olduğunu söylediğinizi açıklarmısınız?

-459.4

AlıntıAncak türban, milli görüş çizgisinde bir siyasi eğilimi çağrıştırır, mütedeyyinliği değil.  Türban takanların kahir ekseriyeti milli görüşçüdür.


Şaçmalık...
Türban-başörtüsü kullanan oran kadınlar içinde % 70 gibi bir orandır,
Halbuki milli görüşün siyasi temsilcisi olan parti (saadet miydi) %2-3 gibi bir oy oranına sahip.
AlıntıNeye dayanarak siyasi simge olduğunu söylediğinizi açıklarmısınız?


Hayat görüşünü yansıtır mı, evet..
O hayat görüşünün içinde siyasi yaklaşım var mıdır, evet,
1 ve 2 önermelerinden (Din içeriği ile aynı zamanda) türban-başörtüsü siyasi simgedir.

Fuzuli

Alıntı yapılan: -459.4 - 24.06.08/13:57
AlıntıAncak türban, milli görüş çizgisinde bir siyasi eğilimi çağrıştırır, mütedeyyinliği değil.  Türban takanların kahir ekseriyeti milli görüşçüdür.


Şaçmalık...
Türban-başörtüsü kullanan oran kadınlar içinde % 70 gibi bir orandır,
Halbuki milli görüşün siyasi temsilcisi olan parti (saadet miydi) %2-3 gibi bir oy oranına sahip.
AlıntıNeye dayanarak siyasi simge olduğunu söylediğinizi açıklarmısınız?




Bu forumda kimse okuduğunu anlamıyor mu? İletimde başörtüsü ve türban ayrımı yaptığımı söyledim.
Türbanın bir üniforma haline geldiğini ve bu haliyle de bir siyasi akımın sembolü olduğunu vurguladım. Yasal kurumların da türbanı siyasi bir sembol olarak mütalaa ettiğini hatırlatırım.
AKP'yi milli görüşün devamcısı saymamak ise siyaseten en hafif deyimiyle eyyamcılıktır.
Dincilerin en mümeyyiz vasfı ise budur: eyyamcılık.
Türban siyasi bir simge olarak kamuya giremeyecek. Üniversitelere girmesine şahsen itiraz etmiyorum; ama kamusal alanda asla yeri yoktur.