17.08.19/17:01

7364 diye çağrılsak zararı ne?

Başlatan clementine, 15.04.05/11:32

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

clementine

15.04.05/11:32 Son düzenlenme: 08.07.08/18:18 asya
İnsan bir isim konmadan kişiliğe bürünürmü?

buz

İlk sakıncası rakamları hatırlamanın zorluğu sanırım.İsimler gibi anlamlar içermediğinden çok az kişiyi çağırabilir insan.

clementine

sence 0 ve 1'in bi anlamı yok mu? buz ya da ateş:))))

buz

Var..  ama 1245'in ve hemen yanında oturan 3467nin ve arkasındaki 89945678659'ın yok.

clementine

evet eğer asal değilsen sorun tabiii:)))
bir tek kendine ve bire bölünmek...

buz

Yok..sorun ..rakamların bir süre sonra arka arkaya geldiklerinde sadece kan ve vahşet yaratması..insanların isimler var...çünkü çağrıldıkalrında kendilerinin de bilebileceği bir anlama dokunmak isterler.Sayılarsa e,h gibi spesifik durumlar ve rakamlar dışında insansı değildir.Kodlanmak yerine isimler hatta nickler-rumuzlar- daha güzel bence.

RestInPeace

bi de şu sorun var benim gibi kafası rakamlara fazla basmıyorsa birisinin eyvaaahhhh düşünsenize halini karşısındakinin rakamını hatırlayabilene aşkolsun :)

hahaaaa ama belki teknoloji onu da halleder  ;) databank gibi bişiin olur mesela tanıştığın insanların resimlerini çeker numaralarıyla eşleştirirsin görüp hatırlayamadığın zaman da alete karşındakinin suratını tarattırır numarasını buldurursun  :P aaaaa bak bu fikri sevdim heheheee anaaaaa bu fikri ben mi buldum yavvv  ;D hmmmm zekasal gelişme var  :) atılım yaptım hahahaaaaaaaa

clementine

a  b  d   ü l m u   t     t   a l      i   b      k   a  b a  l     c  ı     g  i      l     o   ğ  u   l      l a   r   ı demek yerine yani
1  2  4 26 15 25 24  24 1 15  12 2     14 1  2  1 15  3  11  8  12  15  18  9 25 15 15 1 2111  eh biraz daha zor gibi  ama düşünsene elma demek yerine 1 demek :))))

RestInPeace

ama dur bi dakka şimdi bir terslik var ortada

sen hem her harfe bir rakam olsun diyosun sonra da bir kelimeyi bir harfe indirgiyorsun.(elma=1)

olmazzzzz bi karar ver önce ne istediğine sonra gel tartışalım  ;) ;D

clementine

zaten sorun da bu neden elma yerine 1 olmasın ki:))).. rahatsız  bi barış mümkün mü? ya da öteki barış ne ?

foturo

Eskiden 123 yoktuki.   :rolleyes:


torq

Bizi tanımlayan kavramlardan biri de bulunduğumuz toplumun yansıması olan adımızdır. Bu niteleme şekli, başka kişilere verilen birer mesaj olarak kabul edilebilirse de asıl amacı, anne ve babamızın bizi nasıl görmek istediklerinin dışavurumu olarak değerlendirilmelidir.  Yani aslında bizim kişiliğimizin ne olduğu ile ilgilenmeyen büyüklerimiz, olmamızı istedikleri kişinin özelliklerine göre adımızı verirler. Eğer içinde bulunduğumuz topluluk bir klan ya da küçük bir azınlık olarak nitelendiriliyorsa, o zaman adımız ait olduğumuz cemaatin dışında olmadığımızı, bizi bu toplulukla birlikte olmak zorunda bırakacak bir özellik olarak algılanmasını sağlar. Bu nedenle adımızın bir anlamı olmalı ve bu anlam da içinde bulunduğumuz toplumu nitelendirmelidir.

buz

Amaç da budur zaten, onların verdiği adı kendinden sökmek ve adını yaratmak.

Numaralar adlardan daha az bir taleple insanı sınıflandırmaz.Yaşıyorsan seni çağıran her kişi bir şey istediği için çağırır- hey baksana bile dese.

Yaşasın nickler-rumuz-  ya da.. :rolleyes:

deniz

 
Alıntı7364 diye çarılsak zararı ne? 


çok ii olur.
çünkü bize özel bir şey.  :rolleyes:
bize özel bir numara.
kabul edilmişlik.

hiç olmazsa milyarlarca rakam içinde biri bizim olur.


buz

bu ne kodlanmaya düşkünlük böyle.. :)

zaten devlet için birer numarasınız...isimlerimiz bir geleneğin devamından başka bir şey değil.

fatih

aslında böyle bişey var zaten...vatandaşlık numarası...

Hades


mavÝ

milyarlarcası içinde tek olmaya tamam belki...ama bu kodlamalar gelince aklıma,direk nazi kamplarında hayvan sürüleriymiş gibi toplanan insanlara aktı beynim...

ne numarası be!mis gibi isimleriniz var...hem çok isteyenler varsa fatih de demiş,tc numaraalrını kullansın:)


-45896123!!!gel oğlum!!
-15222689!kızım çekiştirme teyzenin eteğini,ayıp!
-sen 965846266!müebbete mahkum edildin!
-perşembe sabahı vefat eden 45896548'den olma 58899641'den doğma, 45896548 oğlu 5555555 vefat etmiştir!cenaze namazı 545666889 efendi Camiinde öğle namazında kılınacaktır!


hırrr :uglystupid2:

dissolvedboy

Başka bir 7364 çıkana kadar bir sorun olmaz.Peki ya bu 7364'lerden 1000'lerce olamsı durumunda şu an ki Ali, Ahmet'ten farklı bir durum olmayacaktır.

darkmoon

-senin adında 3764, benim adım da, bundan sonra senin adın 8428  3764 olsun..
..
-merhaba ben 6541752, ama dostlarım bana kısaca 654 der..
..
-yaz kızım, 69'un isim değiştirme talebi haklı gerekçelere dayanmakta olup, isminin bundan böyle...
..
-naber kız yüzoş..
..
-size bugün akşama kadar süre, en az “annenizin kızlık soyadı nedir” kadar esaslı bir soru bulun bana.. müşterilerimizin güvenliği sözkonusu, yakarım hepinizi..
..
-570413.. isminizde sizin kadar güzelmiş.. çok hoş..

:buck2:

sur


Dil, klanların birbirleriyle karşılaştıkları andan itibaren ortaya şıkan bir gereksinimidir. Değiş tokuşlarda ve sınır belirlemelerde ortak bir ses üretmenin eseridir. Bu anlamlı ses üretimi doğa olayları karşısında bazı tanımlamalara yönelik kavramlarıda beraberinde getirmiştir. Bu kavramlar insanın zayıf yönlerini tamamlayıcı olarak ortaya çıkmakla birlikte toplum içerisinde yerini belirleme olarak kullanılmıştır. Eski toplumlarda insanlar doğduklarında değil, daha sonraki davranış tarzlarına göre ad alırlardı. ve buna göre ünlenirlerdi. İsim sahibi olmak bir bedel ödemeyi gerektirirdi. Ve o soyun devamlılığını sağlamak için şarttı. Daha sonraki süreçte nesneler tanımlanmaya başlandıkça İnsanın da farklılaşmasına yönelik isim koyma alışkanlığı oluştu. Ve bu tamamen ismi koyanın kendini tamamlayacağını düşündüğü ve soyunun devamındaki beklentisine yönelik bir tanımlama şekline dönüştü. Din olgusu ile birlikte somutluktan soyutluğa geçiş hızlandı ve Tanrı ve peygamber betimlemesine yönelik isimler ön plana çıktı. Günümüzde ise estetetik kaygısı nedeni ile isimlerin estetik betimlemelere yöneldiği görülebilir. Tarihsel süreç içerisinde rakam ve sayıların ortaya çıkışları çok daha sonra olduğu için, bu toplumsal alışkanlık sürdürülmüştür. Bu gün bilgisayarın mantığı gereği sorgulamaya yönelik  rakam gerekliliği ön plana çıktığı için numaralandırma başlamıştır. Aslında bu süreç insanlık açısından çok yakından takip edilmelidir.Bu durumu karşıt olarak  Bireysel özgürlüğün temeli gereği  kendi ismini koyabilme yolunda adımlar atılacaktır kanısındayım.

asya

08.07.08/17:47 #21 Son düzenlenme: 08.07.08/18:18 asya
sayılar harflerden daha önce bulunmuş olsaydı, belki de şu anda isimlerimiz sayılardan ibaret olurdu.

ama bu iyi olur muydu? bence şu andaki seslendirmeleriyle rakamları söylemek çok zor olacaktı, asya yerine sekizbindokuzyüzaltmışyedi, sur yerine onaltıbinyediyüzdoksansekiz dediğimizi düşünmek bile istemem. :)

vatandaş olarak kağıt (ya da ekran) üzerinde hepimiz kodlanmış olsak da en azından birbirimize bu şekilde seslenmiyoruz. :)

fikir

Valla Asya zaten çok konuşuyoruz. O zaman bir hal hatır sormak, bir şiir okumak hele hele seçim dönemlerinde meydanlarda yalanları dinlemek için günlerce heba olurduk.

Her ne kadar "az ve öz" değilde, "çok ve özsüz" olsa da bence de böyle iyiyiz. :)

Khaos

modern isim koycam diye bir de integral türev karekök karmaşık sayı vs. falan kullanılırdı,  Müslüman ismi diye de 3 ün ya da 6 nın katları olcak diye tutturuldu olmaz öyle :)

denge

09.07.08/08:51 #24 Son düzenlenme: 09.07.08/16:42 denge
Okullarda sandviç çeşitlerini numaralandırdıklarını gördüm, çocuklar kantine gidip "amca bana bi 316 verir misin" falan diyorlar. Çok irrite edici gelmişti bana, insan değil, robot yetişriyorlar sanki. İsme gelince, zaten hepimizin rakamlardan oluşan birçok ismi var;okul numaramız, sigorta numaramız, kimlik numaramız falan...

Carita

22.07.08/13:58 #25 Son düzenlenme: 22.07.08/16:59 asya
neden olmasın ki
ha elma ha 1

yalnız 1 diyince elmayı anımsamamız gerekirdi
şu an için bize 1 elmayı anımsatmıyo.yani dünyanın düzeni ve duyumlarımızı anlamlarndırmayı (algımızı) değiştirmemiz gerkir...sonuç olarak sayılar olsada insan bir kişiliğe bürünürdü.çünkü o zaman sayılara anlam yüklenmiş olurduk, harflere değil (:

son tango


humanist_

hatırlanmaz kardesim hatırlanmaz bu bilimsel olarak ispatlandı
kim ispatladı??
recep ivedik-cem yılmaz-conan o'rayn  ve ata demirer in kurdugu bir komisyon ispatladı


:uglystupid2: :2funny: :sevincli: :uglystupid2: :2funny: :sevincli: :2funny: :uglystupid2: :sevincli: :sevincli:

dinosaur

isimler numaralandırılmakla kalmazdı belki de elma örneği gibi artık sayılarla konuşmaya başlardık 19548322 (haksız mıyım dedim) :D

DELÝNÝNHATIRASI

sayılar birleştikçe anlam kazanır,  ve sayılar sonzuzdur 1 den bşlayarak herkeese bir bir isim niyetinde kullansam ne olur onu düşünmek lazım...

Carita

belki dhada kolay bir alfabe olurdu

rakamlar sadece 9 tane
sıfırıda sayarsak 10 taneler.
harfler ise 29 tane..üstelik anlam kazanmaları için tek başına olmaları yetmiyo.
ille bir kaç tanesinin yanyana gelmesi gerekiyor.

ama hafızamız ve hatırlama şeklimiz harflere şartlandığı için
rakamların hafızada tutulması bize zor geliyor
otistikler için rakamlar harflerden dha kolaydır.
kendilerini ifade edemezler ama rakamları hesap makinesi kadar iyi kullanırlar (: