16.07.19/22:25

islam der ki Kainatta hiçbir şey değişmez zayi olmaz

Başlatan RenaultFerrari, 22.08.05/23:59

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

RenaultFerrari


Tabiat Allahın sünnetidir adetidir yani ya
Allahın adetinde ne varsa o tecelli eder
O neyi adet edinmişse o tecelli eder

Ahzab 62 ayet
ve len tecide li sünnetillahi tebdıla
Allah adetinde kanununda asla bir değişiklik bulamazsın

Fath suresi 43
Ve len tecide li sünnetillahi tebdıla
Allahın sünnetinde asla bir değişiklik bulamazsın
ve len tecide li sünnetillahi tahvıla
Allahın sünnetinde asla bir döndürmede bulmazsın


Evet kainatta hiçbir şey zayi olmaz Değişmez
öyle mi ?öyle
Hatta bir nefesin bile zayi olmaz kardeşim

Evete Mesela televizyonda dünyanın öbür ucunda ki adamı görüyorsun
İşitiyorsun
E.. Demek ki görüntüsü de Ses de  Mahfuz ki görüyorsun
korunuyor ki görüyorsun
Hiçbir şeyi zayi olmuyor ki görüyorsun, işitiyorsun
Hatta kendini zamansız mekansız görüyor ve işitiyorsun

19 yaşında iken seni çekiyorlar mahfuz ki çekiyorlar korunuyor ki çekiyorlar zayi olmuyor ki  çekiyor
25 yaşında
50 yaşında
60 yaşında aynen seyredersin
zamansız mekansız….
orada mesela nefes alıp vermişsindir görürsün
işte o bir nefesin bile zayi olmuyor kardeşim
yalnız iç hallerini Allah kendisi saklıyor onu fen bilim hiçbir ilim adamı insanın iç hallerine agah olamaz

şimdi demek ki hiçbir şey zayi olmuyor ki seyrediyorsun
mahfuz ki
gizli ki
korunuyor ki
hiçbir şeyi zayi olmuyor ki seyrediyorsun tabire dikkat et
(hiçbir şeyi bütün varlığı ile zayi olmuyordur)
oooo sen hala insanı elli atmış kiloluk kan ve kemik torbası zannet

kardeşim ses de görüntün de iç aleminde ki hallerinde nefesinde hiçbir şey zayi olmaz

19 yaşında ki o iç alemin sesin hallerin
her yerinde hiçbir şekilde değişiklik olmamıştır
hiçbir şeyin zayi olmamıştır aynen vardır anlatabiliyor muyuz

Kainatta hiçbir şey zayi olmaz
Bundan ne çıkıyor ooo yüz konferans lazım

Yalnız bil ki Yine bunu ilk önce söyleyen biz
Ahzab 62 ayet
ve len tecide li sünnetillahi tebdıla
Allah adetinde kanununda asla bir değişiklik bulamazsın
Fath suresi
Ve len tecide li sünnetillahi tebdıla
Allahın sünnetinde asla bir değişiklik bulamazsın

Ve şurasını da bil ki
İnsan dendiği vakit elli atmış kiloluk kan ve kemik torbası zannetme
Sende düşünen  kim kainatta Aklı kül vardır
hiçbir şey zayi olmaz….
Ooo  ekseriyet hala maddin kesafetinde kalmış boğulmuş
Kendi varlığının ne olduğu bilmiyor
Gelişinde ve gidişinde ki gaye ne ?




deniz

sistem değişir mi ?
- allah'ın adeti. değişmez.

ya değişse ?
- sistem çöker.

allah sistemin çökmesine mani olamaz mı ?
- ??

sistem mi allah mecbur yoksa allah mı sisteme ?
- ??

biz sisteme mecbur isek bu allah ın düzenine mecburiyet demektir. değişmeyen sisteme tabi olmak allah ve bizim irademizi ortadan kaldırmaz mı ?
- ??

obscure

Sürekli yaratılmışlarda yeni açılımların olduğuna dair kendi sözü olmalı.

Ama siyah bir masayı beyaza boyadığında insan onu değişmiş bulur.

Sonra hayatındaki her eşyayı değiştirip koysanız ,hayat hep aynı der.

Değişmezlik verili söz gibidir.

Denge ya da hayatın esası gibi.

Herkes ölecek.Bu verilmiş söz değişmeyecektir.Ama herkes aynı yaşamayacak.Farklı biçimleri yaşatacak farklı yaşamlar yaratılmıştır.

Yani sistem değişmezden çok güvenilirdir.

Neyin değişmeyeceğini bilir ve buna dayanarak hayatını kurabilrisin.

İraden sabit olmayanlar üzerinden değil sadece.

Sabitlere tavrın konusunda da serbestsin.

Tabi bunlar benim anladıklarım.

Etrafa baktığımda koca bir evren değişirken,insanın sürekli kendini tekrarladığını görüyorum.

Hani boşa mızmızlanıyor.Mesele kendinde gibi.

O'nun kanununda değişmezlik bulmayacak olmak güneşin belli bir süre sonra ömrünü yitirmeyeceğiyle ilgili değil.Ama o güneşin altında hırsızlık eş koşullarda suç olacak hep..vs.

RenaultFerrari

Alıntı yapılan: deniz - 23.08.05/00:17
sistem değişir mi ?
- allah'ın adeti. değişmez.

ya değişse ?
- sistem çöker.

allah sistemin çökmesine mani olamaz mı ?
- ??

sistem mi allah mecbur yoksa allah mı sisteme ?
- ??

biz sisteme mecbur isek bu allah ın düzenine mecburiyet demektir. değişmeyen sisteme tabi olmak allah ve bizim irademizi ortadan kaldırmaz mı ?
- ??





deniz sistem dediğin =  bizim yazımızdan şu anlatığınsa yani adetse tabiatsa

sistem değişir mi ?
-değişmez

ama hariçine çıkılır
adetin hariçine çıkmakla adet değişmez
adeti haricine çıkmaya ona mucize derler

harikulade adetin haricine çıkmaktır bunlar enbiyalar ve avliyalardan zuhur eder
enbiyadan zuhur ettiğine mucize evliyadan zuhur edene keramet denir

fevkalade adetin dahilinde beşerin takati nisbetinde yükselmesidir

mucizede faili hakiki Allahtır
fevkalade de faili hakiki Haktır ama orada seni kullanır (yani ben yapıyorum dersin
engin bir denizde ki dalganın kendine bir vücut vererek bende varım demesi gibi)

Allahın adetinde asla bir değişiklik olmaz demek
adetinde tabaitta değişiklik olmaz demektir
yoksa adetin hariçine çıkar bu bir adeti değiştirmek demek değildir
Allahın sünnetinde asla bir değişiklik olmaz
yani kainatta hiç bir şey zayi olmaz değişmez hiç bir şeyde bir eksiklik olmaz demektir



Allah sistemin çökmesine mani olamaz mı

adeti adet olarak edinen kim Allah
o halde...
o ne adet edinmişse o olur 
çökme Eror vs bunlar bilgisayarda olur


sistem mi Allaha mecbur yoksa Allah mı sisteme ?
yani sebepler mi Allaha iradesine muhtaç yoksa Allahın iradesi mi sebeblere?

-Allahın iradesi sebeblere muhtaç değil
sebebler Allahın iradesine muhtaç




1-biz sisteme mecbur isek bu allahın düzenine mecburiyet demektir
2-değişmeyen sisteme tabi olmak Allah ve 3-bizim irademezi ortadan kaldırmaz mı

1-dinde zarlama yoktur ki mecburiyet olsun
cebir vardır oda Aşkta vardır maşukun rızasını vikaye aşıkın şanındandır

2-değişmeyen sisteme tabi olmak Allahın iradesini ortadan kaldırmaz mı ?
2-yani Allahın değiştirmediği adetine tabi olmak Allahın iradesine ortadan kaldırırmı ? demişsin

2= bu anlamsız bir soru bence bunun cevabını çok aradın mı
biraz düşünsek...
o halde Allah isterse irade ederse adetin hariçine çıkar adetin hariçine çıkmak demekten
Allahın adet edindiğinde bir değişiklik olur demek manası tahsil olunanamaz
ve Allahın iradesini ortadan kaldırmaz

sen adet edindiğine tabidir tabirini nerden çıkarıyorsun
adette tabaiatta yani ya bir değişiklik olmaz deniliyor
adetin hariçinede çıkıyor bu peygamberlerde olursa mucize evliyada olursa keramet denir
mucizede (aciz) den türmiştir (acizlik yani ben yapamam O yapıyor)


değişiklik olmaz mesela 10 yaşındaki senin tabiatın asla bir değişikliğe uğramamıştır
aynen korunur
değişmez
zayi bile olmaz diyoruz sen mevzuu hariçi kalıyorsun
irade bahsine giriyorsun

irade konusunu bir arakadaş konuştu
bizde dedik ki
iradeyi cüzziye yoktur dedik
haa insanı nasıl mesul tutacağız derseniz buna islam çok tatlı bir cevap vermiş dedik
o cevabı sonra yazarız dedik


3-bizim irademiz ortadan kaldırımı demişsin

3=Hayır çünkü dinde zorlama yoktur mecburiyet yoktur,

sen istersin meyledersin gönlünden bir şeyi irade edersin
fakat bir mani kuvvet seni o iradenin icabını fiile çıkarmaktan men eder (Allahın adetine hariçine çıkamazsın)
ama gönlünden kimse iradeyi çıkaramaz seni o suretle iradeden men edemez
insanın irade sahibi olması bu itibarladır

yalnız zannedersem
yazdıklarımızı 5 den fazla dikkatli okursan ve demin söylediklerimizle birleştirirsen daha iyi anlayabilirsin





deniz

keramet, mucize durumları için allahın adetinin değiştiğini söylemişsin.

bu şu demek dünyada dünya dışı sisteme ait fonksiyonlar.

yani şöyle; yabancı bir sistemin dünay üzerinde geçici icrası.

keramet, mucize vs. ile gerçekleşn -fizikötesi- eylemler de yine kendi sisteminin kurallarına tabii olmalı değil midir.

...

hiç bir eylem sınırsız kabiliyetle yada kanunsuz gerçekleşmez.
şunu derim ki; şartları belirli olmayan hiç bir fonksiyon çalışmaz. bu içerisinde değişken ve sabitleri olmayan denklemlerin eşitliklerinden bahsetmek gibidir.

eğer diyorsak ki allahın adeti (sünnetullah) değişmez -ki doğrudur- bu denklemin içindeki değişken ve sabitleri kendi mecralarında iradesiz bırakır.

denklemi yapanda denklemin argümanları da sonuçlar üzerinde keyfiyet sahibi olamayacaktır.

obscure

sen denklemi çözene göre düşünüyorsun.

oysa burada dilediği sabitleri ve değişkenleri yarattıktan sonra onlar arasında dilediği ilişkiyi kurmuş ve sonra da insana

"bak bu sabitler hep sabit kalacak..buna güven.bak bu değişkenler de senin irade alanın ve senin biçimlediğin değişkenlere göre bir sonuç alacaksın.ancak üst hesabı bana özgü,sen elindekilerle bu hesabı yapamazsın"

demiş bir nevi.

burada zaten denklem kendi başına O'nun isteği hatta keyfiyatı değil mi...-iradesi-

deniz

denklemi yazan kendisi içinde bir değişken olmadığı müddetçe sonucu değiştiremez ki ..

obscure

zaten istediği değişikliği yapmış ki.

denklemi keyfi yaratmış işte.

yeniden biçimlemek istemiyor ki.

bu denklemin son haline dek büyüyüp açılmasını istiyor.ve tasarladığı son şekli almasını.

bizim için uzun bir zaman O'nun için zaman bile değil ki.


RenaultFerrari

Alıntı yapılan: deniz - 23.08.05/18:14
keramet, mucize durumları için allahın adetinin değiştiğini söylemişsin.

bu şu demek dünyada dünya dışı sisteme ait fonksiyonlar.

yani şöyle; yabancı bir sistemin dünay üzerinde geçici icrası.

keramet, mucize vs. ile gerçekleşn -fizikötesi- eylemler de yine kendi sisteminin kurallarına tabii olmalı değil midir.

...

hiç bir eylem sınırsız kabiliyetle yada kanunsuz gerçekleşmez.
şunu derim ki; şartları belirli olmayan hiç bir fonksiyon çalışmaz. bu içerisinde değişken ve sabitleri olmayan denklemlerin eşitliklerinden bahsetmek gibidir.

eğer diyorsak ki allahın adeti (sünnetullah) değişmez -ki doğrudur- bu denklemin içindeki değişken ve sabitleri kendi mecralarında iradesiz bırakır.

denklemi yapanda denklemin argümanları da sonuçlar üzerinde keyfiyet sahibi olamayacaktır.

deniz buz nickli kardeşimize verdiğin
bunda sonra ki cevaında

[denklemi yazan kendisi içinde bir değişken olmadığı müddetçe sonucu değiştiremez ki] demişsin











Deniz burada bütün söylediklerini şu aşağıdaki[1]sözlerin üzerine kurmuşsun
Şimdi İlk o yanılgını konuşalım

öncelikle sen Allaha değil tabiata tapan kimsenin bakış açısından konuşursak böyle denir demek istemişsin

peki Allaha değilde evrene tapıyorsa
kainatın kül'ünde bir değişik oluyor mu dersem ne der

yani kainatta bir artama yada bir eksilme oluyor mu kardeşim
kainatın değişimi eksikliğe doğru ise
o eksiklende yok mu oluyor
yok olursa 
buda hiçliğe doğru gideriz mi demektir

artma olursa bu artma nereden tedarik edilirek oluyordur

hulasa Allahın (kainata tapan kimse için kainatın) kül mevcudiyetinde bir değişiklik olmaz olamaz
akıl bunu kabul etmez
işte Allahında mevcdudiyetinde bir başkalaşma bir değişim olmaz
mevcudiyetini tasarruf etmesi mevcudiyetini değiştireceğinden
diyerek kurulan iradesi olmaz davası yalandır
iradesi olunca mevcdudiyeti niye değişsin ki kardeşim
iradesi hadiseleri değiştirir
kendisinden türeyenleri değiştirir başkalaştırır
denizde dalganın dalgaların oluşması gibi


sonra maddenin ezeliyetini kabul edenler
aciptir maddeden iradesiyle maddeyi istediği gibi çekip ceviren maddeden daha üstün olan
İnsanın ezeliyetini akıllarını sığdıramazlar
maddede irade yoktur
irade insanda mevcuttur
maddenin ezeliyetini kabul eden insanında ezeliyetini kabul etmemesi akıldışı olur
ve madde de olmayan insanda olan düşünmek bilmek konuşmak görmek işitmek irade gibi olgunlukların
daha dolgun ve olgun bir yerden Yani Allahtan geldiğini tecelli ettiğini kabul etmemek
bu çok daha akıldışıdır vahim bir durumdur



şimdi buz nickli kardeşimize sonuç itibari ile demişsin ki
[1]denklemi yazan kendisi içinde bir değişken olmadığı müddetçe sonucu değiştiremez ki]
demişsin
buradan iradesi olmadığını keyfiyet sahibi olmadığını öne sürmeye çalışmışsın

deniz Allahın mevcudiyeti hariç bütün hadiseler değişir
Ama Allahın mevcudiiyeti değişmez diyede
Allahın iradesi olmadığı anlamına gelmez

çünkü
irade bir şeyin husulünü istemek ve o isteyişini tasarruf edebildiğine itikat etmek demektir

Allahın kendi içinde bir değişiklik olmaz
biz bunu hep söylüyoruz
Fakat Allahın mevcudiyetinin değişmemesi
Hakkın mevcudiyetinde bir şeyin husulünü (türemesini) istemesi ve o isteyişini tasarruf etmesinin
Olmaması yani iradesinin keyfiyetinin olmadığı anlamına gelemez

misal olarak
Farz edelim ki İradesi ile
büyük bir denizin dalgalarının oluşması gibi
İşte Cenabı Hakta mevcudiyetinde bir şeyin türemesini ister ve o isteyişini tasarruf eder
işte bu istemek ve bu isteyişe tasarruf edebilmeğe irade denir

ve elbette Cenabı Hak iradesinin sonucunda mevcudiyeti değişmeyecektir
Allahın mevcudiyetinde değişiklik olmayacaktır
denizde dalganın oluştuğunda denizin mevcudiyetinde bir değişiklik olmadığı gibi
Ama dalgalarda bir değişiklik olacaktır
dalgaların biri batırı bir çıkarır
evvelde şöyleydi sonra mertebe değişti şöyle oldu
sonra böyle oldu
hayır bunların hepsi mevcudiyetinde mevcudiyetiyle vardı

hulasa denizde dalgalar oluşması gibi
Allahta iradesi ile kendi zatı için kendi mevcudiyetinde mümkünlerin türemesini istemiştir
Ve bu iradesi ile istemesi Cenabı Hakkın mevcudiyetinde bir değişiklik olmadığından
sonuçta mevcudiyetini değiştirmemiştir
ezelde iç bir şey yok iken O vardı
şunda olduğu gibi
yine öyledir

ve Dalganın yani bizlerin ise
bir şeyi irade etmesi
fakat bir mani kuvvet biz o iradenin icabını fiile çıkarmaktan men etmesi
bizimde itibari irade sahibi olmadığımız anlamına gelmez
çünkü kimse gönlümüzden o iradeyi çıkaramaz seni o suretle iradeden men edemez
işte insanın irade sahibi olması bu itibarladır



şimdi ayeti kerimelerin manası üzerine konuşuyorduk
devam edelim


1-keramet, mucize durumları için Allahın adetinin değiştiğini söylemişsin.

1=
hayır deniz
öyle bir şey söylemedim
Allahın adetinde asla bir değişiklik bulamazsın buyurulduğunu yazdık
Mucize ile adetin haricine çıkıyor dedik
Ama bu ise adetinde bir değişiklik oluyor demek değildir


şöyle ki bu mevzuda bana kanaat geldi ki sen zannederim anlayamadın
evvelden  demagoji yaptın
fakat kendinde şimdi kapıldın anlaşılandan uzaklaştın
Bana diyorsun ki
Vicdan sen Allahın adetinin değiştiğini söylüyorsun


Hayır canım
O kadar yanlıyorsun ki
Kelimeleri bile farkında olmadan yamultumuşsun
Allahın adetinde asla bir değişiklik bulmazsın buyuruluyor
Allahın adeti asla değişmez denilmiyor

zikredilen ayeti kerimeler üzerinde konuştuğumuzdan
o ayetlerden Allahın adeti asla değişmez manası almak yanlış bir mütalaadır

Adeti değişmez demek başka
Adetinde değişiklik olmaz demek başkadır
Adetinde demek adet edindiğinde çıkan neticede bir değişiklik olmaz demektir 

Birinde adeti değişmez manası çıkar
Diğerinde ise Allahın Adet olarak edindiği şeyde bir değişiklik bulamasın manası anlaşılır
Ki kainatta hiç zayi olmaz bunun tafsilatıdır

verdiğimiz ayeti kerimelerin manasını konuşuyoruz
Allahın adeti değişmez meselesini ilk başta konuştuk yazının sonunda da konuşacağız


şimdi Tabiat Allahın sünnetidir
Ne varsa her şey Allahın mülküdür
İşte Kendisinin mülkü tasarrufu olan (sünnetinde)yani işlerinde yaptıklarında
yani tabiatında (dizdiklerinde) asla bir değişiklik bulamazsın buyurulmaktadır
Allahın adeti değişmez demek ise başkadır
çünkü bu cümle cüzzi irade külli irade bahsine girmek için söylenmiştir

şimdi ilimin şartı bilinen şeye olası ile tamamıyla vakıf olmaktır
[Allahın sünnetinde asla bir değişiklik bulamazsın] ayeti kerimesinde ne mana çıkıyor

şimdi Allahın sünneti: Allahın işleridir
tabiatta Allahın sünnetidir

sonra tabiat: yaratılış huy adet mizac manalarına gelir
demek ki tabiat olan şeyin mizac huy adet yönünde dizilişi demektir
mesela filanın tabiatı böyle deriz
ötekisinin tabiatı şöyledir deriz
demek ki tabiat diziliş demektir
Adet ise usul tabiat manalarına gelir

demek ki Allahın sünnetinde Asla bir değişiklik bulamazsın demek
Allahın işlerinde yaptıklarında
yani tabiatta
adetinde
yani koyduğu kurallarda asla bir değişiklik bulamazsın demekdir


dikkat
sünnetinde
yani işlerinde yaptıklarında bir değişiklik olmayınca
misal olarak 10 yaşında ki halin 90 yaşına geldiği zamanda bile değişikliğe hatta
zayi olmaklığa bile uğramadan korunduğundan değişmediğinden
o 10 yaşındaki tabiatındaki koyduğu kurallarda da bir değişiklik bulunmayacaktır
anladın mı

Allahın kendi şahsi uslubu olan cümleleri senin benim cümlelerimize benzemez
namütenahi manalar içerir


2-keramet, mucize vs. ile gerçekleşn -fizikötesi- eylemler de yine kendi sisteminin kurallarına tabii olmalı değil midir.

Evet peki kurallar kendi zatı için gerekli gördüğünden dolayı vaz edene tabi değil midir ?
Yani Allahın iradesine

...
3-hiç bir eylem sınırsız kabiliyetle yada kanunsuz gerçekleşmez.
3= neden acaba
iradesi olmadığından değil mi
irade olmayınca sınırsız kabiliyet olsa bir eylem gerçekleşir mi *
hayır
mesela yüksekçe bir yerde taşın üstüne kaynar bir su döksen tas yerinden oynar mı
oynamaz değil mi ne kadar sert sağlam dayanıklılık gibi sıfatlarıda olsa taştan hiç bir eylem gerçekleşmez
ve yeni kanunsuz ve o kanunda (iradesiz vaz edensiz)olmayınca da hiç bir eylem gerçekleşmeycektir


4-şunu derim ki; şartları belirli olmayan hiç bir fonksiyon çalışmaz.

4= kast olunan mana yanlış
o yüzden şöyle anlatalım

şartlar şarta bağlanmış olanlar için geçerlidir
şarta bağlanmış olanlar yine kendi gibi şartlı olan şeyleri şartsız müdahalede bulunamazlar
o yüzden böyle söylüyorsun


şarta bağlı olmayan Cenabı Hak ise ezeli ve ebedi
yani şuanda olduğu gibi mevcudiyetinde bir değişiklik olmadığından
varlığı kayıtsız şartsız olduğundan
şu anda olduğu gibi olduğundan Onun yapacağı şeyler şarta bağlı değildir
iradesine bağlıdır iradesine bağlı olarak meydana gelen şeyin sonuçunda ise mevcudiyeti değişmez


ve şartların (kaçınılmazların) varlığı ise
onu kendi zatı için meydana getiren zata dayanmaktadır
yani vazeden (Allah) kendi zatı için kaçınılmazların varlığını lüzümlü görür
bu kaçınılmazları da gerekli kılar
şartların gerekli olması
İlahın kaçınılmazların vücüduna gerekli olduğundandır oradan kazası ile tecelli ettiğindendir

O Yüzden şartlar
mevcudiyeti gerekli olanın
mevcudiyeti kayıtsız şartsız var olanın Zatı için onun gerekli gördüğü için belirli olmuşlardır
bundan dolayı Hhakkın isim ve sıfatına dair her bir şeyden şart gördüklerimize nisbet olunan
vasıfların Hak sureti üzerine olması lazım gelmiştir (hulasa haksız hiçbir zerre yoktur)

yani hulasa şartları (mümkün varlıkları) belirli olmayan hiçbir fonksiyon yani görev olmaz
çalışmaz
demek manası kast olunmuşaa doğrudur
birde çalışmak kelimesinin ne demek olduğunu bildiğin zaman daha doğru mana alırsın


6-bu denklemin içindeki değişken ve sabitleri kendi mecralarında iradesiz bırakır.

6= yine irade bahsine girmişsin 
deniz iki irade düşüncesi : iki vücud (mevcut) iki faaliyet düşüncesi meselesidir
demek ki Hakikat itibariyle tek bir mevcut olan Allahtan başka diğerleri misalimizle yürürsek
dalgalar Her kudret ve iradeden mahrumdur

Dalganın yani bizlerin ise
bir şeyi irade etmesi
fakat bir mani kuvvet biz o iradenin icabını fiile çıkarmaktan men etmesi
bizimde itibari irade sahibi olmadığımız anlamına gelmez
çünkü kimse gönlümüzden o iradeyi çıkaramaz seni o suretle iradeden men edemez
işte insanın irade sahibi olması bu itibarladır

elbete insan (((hakikat itibariyle Allaha göre)) her kudret ve iradeden mahrumdur
haa insan nasıl mesul tutuluyor o zaman derseniz
bunun cevabı irade ile igli başlıkta yazacağım


5-Allahın adeti (sünnetullah) değişmez -ki doğrudur-
demişsin deniz


deniz Allahın koyduğu kurallar değişir
mesela bir alem var seması başka o alemde ne anlatacaksın
bir gün var ki hiç kimse hasta olmayacaktır
orada kimi tedavi edeceksin
kıyamette bu alem o aleme değişecektir

fakat bu alem değişmediği zamanda ki vaziyetinden hiç bir şey zayi olmadan korunacaktır
mahfuz kalacaktır
değişiklik bulamazsın
kim ne yapmışsa değişikliğe uğramaz aynen mahfuz kalır
kendiside seside tabiatıda huyuda o anki kurallarda da asla bir değişiklik bulamazsın
 
Allahın adeti değişmez demek
Allahın yaptığı şey (misal yaptığı şeyler arasında kurallarda dahil) değişmez (korunur) demekse
doğru bir anlayıştır

ve yine Allahın adeti değişmez demek
Allahın ceza ve mükafat kuralları şahısa karşı değişmez demekse
buda doğrudur
fakat Allahın adeti değişmez demek
bu gün bu an yaptığını kül halinde bütünüyle yarında yapar demekse bu batıl bir düşüncedir
o her an yeni bir iştedir rahman 29
bu ayetten ceza ve mükafat kurallarında bile her an yeni bir iştedir manası çıkar







deniz

çok laf konuşmak istemiyorum.

çok konuşulan laflardan anlamam gereken şeyleri bulmak da istemiyoum.

az ve öz konuşuyorum. diyorum ki:

1. sistem: allahın adetleri. bana göre sünnetullah da denir. yani allah ın yöntemi. muhammedin sünneti gibi. allahın tavrı, usülü..

2. sistem kurgulandığında kontolünden çıkar. bu şuna benzer. kum, çimento, demir, su vs. yi bir araya getiriyorsun ve kafandaki binayı yapıyorsun. bu malzemeler senin bina yapımındaki sünnetine tabi olup binayı halkederler. ama bir de bu malzemeleri bina oluşmasına sebep olan kanunlar var. kum, su, çimento birleşip harcı; harc da donarak betonu oluşturur. binayı yaparken .wefQWD QWQWEqQEqweE

VAZGEÇTİM

RenaultFerrari

VAZGEÇTİM demişsin

söylediklerinin Açıklamasını yapamıyor musun sen ya
açılımında hatalar gözükür diyemi

Bana yazdıklarında çok şeyler yanlış anlaşılabilir diyerekten ben uzun uzun değindim
deniz
ama madem okumuyorsun kısa yazayım bare

Deniz demişin ki
Allahın adeti (sünnetullah) değişmez –ki bu doğrudur-

Bununla şunu demek istemişsin
Allahın bir amaca ulaşmak için tutuğu yol yöntem değişmez -ki bu doğrudur- demek istemişsin


bu biraz akıl dış deniz  ne yöntemleri var yeterki sen iste

Allahın uyguladığı yöntem iradesine bağlıdır
istediği gibi yönteminin üzerinde oynayabilir mesela Mucizeler evliyadan kerametler
bunlar Adetin haricinde yani senin dediğine göre o yöntemin haricinde uygulanan yöntemlerdir
o halde (Allahın adeti yöntemi değişmez) demek saçmalakmaktır


bir de  sana ayeti kerime ile anlatmaya uğraşıyım
Allahın uyguladığı yöntemleri kafalar almaz
Daha canlı anlaman için şöyle söyleyeyim
kulunu kurtarmaklık için uyguladığı Yöntemler akıllara sığmaz

Nisa Suresi 15.ayetinde
[Allah onlara kurtulmak için bir yol (yöntem) buluncaya kadar evlerde alı koyun] buyurulmuştur
ama sana göre deniz Allahın uyguldığı yöntemlerde değişiklik olmaz hep aynı olur değil mi

bir kere etrafına bir bak bakalım daima yeni yeni şeyler görmüyormusun


Bak buradaki güzellikleri de söylemden geçemeyeceğim
Belki yazı uzun olacak ama ne yapayım

Şimdi Ayette deniliyor ki

[onlar ölünceye kadar yada Allah onlara bir yol buluncaya kadar evlerde alı koyun]

şimdi Kolay mı zannediyorsunuz bir yol bulmasını
baksana ya ölünceye kadar bekletin diyor yada ben onları kurtulmak için bir yol buluncaya kadar

evet Kuranı kerimin ahkamı hiç kimse için tatile uğramaz yani hadi seni es geçelim olmaz
o yüzden onları ölünceye kadar tutun ahkam kanun böyledir
yahut onlara kurtulmak için bir yol buluncaya kadar evlerde alı koyun diyor


Bir kere senin akılanı sığmaz
Zira Allah kendi işe vaziyet ediyor
Kolaydır Evet Allahsa ona göre her şey çok kolaydır dersiniz
Evet çok kolay dır hem de senin bildiğin kolaylıktan daha kolaydır
Amma
Allahız hiçbir zerre yoktur
O yüzden insan için kolay değildir o yüzden Allahın bizzat kendisi bir yol arıyor
Sana daima mevcudat der sen filan fiilin failisin der
(haksız hiçbir zerre yoktur herkes hakkını ister)
Hiçbir mevcudat demese bile
kendi gönlün sana der
Sen filan fiilin failisin der içinde daima
İşte Allah diyor ki kulum ben bir yol bulacam sen merak etme
Kendini gönlüne de affettireceksin sen
anlatabiliyor muyuz acaba

Nisa 16
Tevvaben rahıym
Tevvap demek kuluna tevbe yolunu öğretip o öğrettiği ile tevbe edeni affedici demektir


Yani hulasa Allahın yöntemleri aynı demek olanı görmemektir
o  daima yeni yeni tecellilerdedir
Çünkü Allah bir yarattığını bir daha yaratmaz
Allahın yaratmasında tekerrür yoktur yenilik vardır
O her an yeni bir iştedir rahman 29 ta buyurulduğu gibi

Allahın sünnetinde (adetinde) asla bir değişiklik bulamazsın demek

Allahın doğru görüpte yaptığı işlerinde işte ona sünnet denir
işte şu gördüğümüz (sünnetinde) tabaiatınta bir değişiklik olmaz bulamazsın demektir
Anlatamıyor muyuz ya
hayret ediyorum
Anlatıyorum anlatıyorum hiçbir şey anlamadan Bambaşka şeylerle karşılaşıyorum

yani yaptığı şeylerin hiçbiri kainatta zayi olmamıştır bir yaptığı işlerde değişiklik bile bulamazsın buyurulmaktadır
ama umumun çoğu burada yanlıştadır

deniz Daha geniş açıklamasını senin üstündeki yazımızda var oraya bakarak değil okuyarak anlayabilirsin zannederim

yine anlamadım dersen
ben mazurum beni affet deniz
kusura bakma sen kendin de bir şey arama



akrepv

Bazen çok imreniyorum şu inananlara, gıpta ediyorum desem yeridir. Adamlar çözmüş işi ''ol deyince olabilirliğine inanmış, öl diyince de ölüneceğine'' bitmiş gitmiş.

Bazen sorguluyorum kendimi, neden farklı düşünüyorum diye, sanırım algılarımız farklı, tıpkı bu gün o lanet saldırıda ölen ve öldürenler gibi, yine sanırım bu anlamda tek ortak paydamız öleceğimiz.

nisan

Alıntı yapılan: akrepv - 28.07.08/01:53
Bazen çok imreniyorum şu inananlara, gıpta ediyorum desem yeridir. Adamlar çözmüş işi ''ol deyince olabilirliğine inanmış, öl diyince de ölüneceğine'' bitmiş gitmiş.

Bazen sorguluyorum kendimi, neden farklı düşünüyorum diye, sanırım algılarımız farklı, tıpkı bu gün o lanet saldırıda ölen ve öldürenler gibi, yine sanırım bu anlamda tek ortak paydamız öleceğimiz.


Niye yahu dogruluk payi yok degil aslinda, bak Eskiya filminin bir bolumu ne guzel anlatirdi olayi;
Korkma, oleceksin, topraga karisacaksin butunuyle cicege hayat vereceksin falan derdi -tango buraya ugrarsa tam repligi verir- bir de boyle baksan ne dusunurdun?